måndag 10 januari 2011

I'VE BEEN A GOOD GIRL


O'yes, i have done well this past week!




Tjingeling Måndag!




Gissa om man blir lycklig av att ställa sig på vågen idag? Ja för på länge visar den nu minus i stället för plus!:) Jag har ju hela veckan kört en variant av LCHF eller GI kan man säga, fast på mitt vis (typ att morötter har varit tillåtena samt kolhydrater från frukt...) Jag inte ätit potatis, ris eller past och inte heller något bröd och därmed minskat toppar i mitt blodsocker (inget snask heller faktiskt;). Det har känts som en befrielse att inte behöva känna ett sånt sockersug som man haft efter all julmat och annat gott man tryckt i sig under ledigheten. Dag ett, två och tre var hemska, huvudvärk hela tiden, törstig och på riktigt tråkigt humör. Men så dag fyra det kändes som det bara vände och på lördagen var jag inte ens sugen på godis faktiskt (syndade iofs med en bit mörk 81% chokladbit idag till fikat...)


Nu kör vi på tjejer va, inget att vänta på? Jag känner mig så peppad!:)




Ha en underbar måndag fina vänner!







19 kommentarer:

Anna - Hundra kvadrat sa...

Grattis,bra jobbat! Börjar idag också med liknande, så du får gärna komma med lite tips ;)

Signe 1 sa...

kanonkul att det har visat resultat tjejen! you go girl!!:-)

kram sofia

anette sa...

Härligt, starkt jobbat!!! Jag drar igång mitt viktväktande idag igen efter juluppehåll, vi får väl peppa varandra :).

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

Härligt!! Tänk om man hade lite grann av din karaktär... Här tänker jag hela tiden att jag borde. MEn kommer aldrig till skott. På måndag kanske?

Puss!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Heja gumman!!:)
Visst är det skönt med den kickstart som det ger att skippa kolhydraterna!!

Även om man vet att det mest är vätska som försvinner i början, så är ju det också extra kilon att bära på. Och att gå ner mycket i början, ger motivation att fortsätta.

Jag har hamnat på platåer ibland, men det lossnar alltid om man är envis:)

Tips:
Ulrika Davidssons kokbok LCHF på mitt sätt är bra. Hon har en sida också.
http://www.dietshop.se/
och hennes facebook sida heter LCHF på mitt sätt.

Kram Susanne

Kram Susanne

Mrs. b sa...

Bra jobbat!
Här visade vågen -1.4kg och jag är nöjd! Lite motion på det så hoppas jag att det fortsatt också går neråt.

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Härligt!! Jag startar min egen LCHF /GI diet idag! :-) Var ingen kul invägning idag...har smygits på lite kilon över helgerna...:-)
Kram och ha en bra dag!

P e r l a n sa...

Heja Mia!!! Kanonbra jobbat.. Jag har -2 kilo senaste veckan, så jag känner mig helt nöjd. Ska iväg idag på lucnhen och köpa mig en Lchf-bok!
Kram!!

More of White sa...

Vad duktig du är :)

Keep going!

Kram

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Bra jobbat!

Jag ska med köra ... måndag e väl en bra dag för det:)

Kram på dig

Josefin -Happy Days- sa...

Vad härligt o duktigt jobbat, heja!!!
Trevlig ny vecka! :-)

Anonym sa...

Halkade in på din blogg och me like it! Vill också vara duktig och gå ner 2-3kg. Vore kul att veta hur din "matvecka" har sett ut,vad du ätit osv...för nu tänker jag komma till skott :)
Byebye Petra

Drömlägenheten/Caroline sa...

Hejje dig!

Mådde så bra i höstas när jag körde lchf/gi och skall komma igång igen. Nu är jag bihålesjuk (!) så jag hoppar på tåget när jag är frisk!

En fråga! Hur får man bilderna stora? Det är så snyggt med stora fräscha bilder.

Kram Caroline

Lilla Kullan ♥ sa...

Kul att det går bra.:-) Stina

Livet är Underbart sa...

Duktigt! Grattis. Det är så skönt att se resultat, för mig är det ett måste annars tappar jag lusten. Ett tips inför helgen är LCHF chockladmouse. Sök bara på Google. Jätte enkelt och super gott. Ikväll ska jag fuska med lite bulgury- för jag hann inte handla idag=) kram kram

Linda sa...

Good work!!! :))

Postadress Torslanda sa...

Wow vad duktig du är! Vill du dela med dig så att vi kan följa LCHF/GI ala Mitt Vita hus?

♥ Fyra årstider sa...

Gud vad duktigt. Jag har gått ner 4 kg av sjukdomar..influensa m.m..det är skönt när byxorna sitter bättre.
Kram Lotta

Helt Enkelt sa...

så duktig du är!!

själv har jag svårt att
dra ner/ ändra på maten.
för mig hjälper det bara
att börja röra på mig.
nu sitter jag här efter
1:a passet och väntar på
känslan imorgon. ont? säkert :)
men det gör ju gott hoppas jag!

kram.