söndag 2 januari 2011

EN VÅRLÖK I MITT KÖK


Just nu hos oss: En vit narciss ännu ej utslagen, det fick bli den istället för vita tulpaner då bristen på fina vita tulpaner i vår stad var stor...



Hej i söndagslunket!



Idag går allt i ett ännu långsammare tempo än i går, det är förmiddag, solen skiner! Jag borde lägga upp gardiner eller typ städa i ett skåp, men tror vi tar det en annan dag... För jag ligger hellre i soffan med en god kopp te och myser med sessorna framför tv'n och en Madicken-film (Det mycket Madicken just nu här, både film och bok, men det är ju bara sååå mysigt med Astrids filmer och böcker:)! Hur skönt som helst att bara få vara en dag, det gör mig lycklig denna söndag!:)



Ha en fin fin söndag mina fina vänner!


KRAM FRÅN SOFFHÖRNET






12 kommentarer:

Helt Enkelt sa...

Tack så mycket för fina ord!!

Visst är jag nervös men jag måste
utmana mig själv.

Ha en mysig lugn dag!
Här ska det målas skåp :)

Kram Kram

Familjen A. sa...

Åh vilken fin kruka till den fina blomman. =)

Mys på du denna lata söndag!

Kram Anna

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

hej!

Samma här mys i soffan. Fast nu har vi bytat från madicken till ronja rövardotter:)

Längtar tills eftermiddagen för då ska vi till våra grannar. De bor i ett sagolikt hus ska bli så spännande att se planlösning o alla gamla detaljer, love it! Vi ska snart öppna vårt hus upp i noch (halva) samt inreda den andra halvan så vi ska in och få inspiration:)

Njut dagen finaste
Kram på dig

Ps, tänkte på dig direkt när jag såg kudden:)

HOUSE OF SVEA sa...

Åhhh... så härligt!! Jag ska med köpa vårlökar =) Helt sjukt att man är så ivrig med allt julstök och sen vill man bara ut med sakerna fortare än kvickt.

Ha nu en skön dag... jag älskar Madicken!

Kram på dig!

Anonym sa...

Tack för ett inspirerande kort! Blir nog att ta tag i att städa ut julen idag.
/Ulrika

mammaxtre sa...

Visst vill man att ens barn skall växa upp med Astrid underbara filmer. Precis som man gjorde själv. Det är annat är Ben Ten och annat skräp som visas för barnen.

Ha en fortsatt skön söndag

Anonym sa...

Förresten såg jag att du ville ha svarta Julius, de rear ut dem på http://www.urbanliving.se/ Har beställt en svart, man får köpa en i taget!
/Ulrika

Grodmamman sa...

Klart du ska mysa i soffan med döttrarna! Det andra finns ju kvar!:)
Kram

Anonym sa...

Jag går ofta in här för att inspireras av dina vackra foton! Jag går och längtar efter fina blommor nu när granen just åkt ut. Frestas alltid att köpa frasiga tulpaner, men tycker att de vissnar så fort, eller mister sin fräschör snarare.

Ha en fin dag!
/Maria

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

De är så fina när de blommar!

skönt med mysdag. Här har det shoppas, det är ju oå en sorts mys ;)

Puss!

Anonym sa...

Tack för en mycket inspirereande blogg. Besöker dig dagligen. Undrar vilken storlek du har på din hagedornhagen bild som du har över soffan.
MVH MG

MITT VITA HUS sa...

MG: Tusen tack rara du:) Storleken är den största på Trollsländan alltså 70x100!:)

KRAM M