onsdag 15 december 2010

NO MORE COOLD FEET


Direkt från staterna, nya svarta Sorel Caribou! Typ den varmaste stövlen jag någonsin ägt!:)



Tjingeling Onsdag!



Nää ni är bara bäst, tusen tack för alla gran-tips!:) Jag tror vi har nått consensus här i familjen, trots barr ska vi ha en vanlig rödgran och vi ska ta in den i helgen! Jag håller helt med, jag orkar faktiskt inte heller ha den till 13:e januari, efter nyåret brukar den få åka ut faktiskt och vi ska ju kunna njuta ett tag av den!:) Jag får helt enkelt skapa en ny tradition i familjen, på 4:e advent kommer granen in i det vita huset!:)


Nu till de nya vinterskorna. Jag höll ju på att bryta ihop totalt när jag skulle åka och köpa skorna jag hade funderat på, heeelt slut på Stadium och i typ alla affärer och webshopar i detta land, expediten på Stadium hånflinade åt mig och sa -"ja det är nog helt kört med vinterskor vi har typ iiiiinga kvar...Du kan inte ha barnstorlek?" Que? Nej dessa 39:or går ej att klämma ner i storlek 35 typ!!!!! Vilken tur att det producerar en hel del mer skor i landet "over there", så jag fick tag i ett par efter lite möda. Visst är det tråkigt när man bestämt sig för något och sen bara så där helt snopet, s l u t! Men nu igår kom budet och lämnade ett par urfina Sorel modell Caribou i svart till moi!:) Dock känns det som jag har värsta biggaste pjucken på fötterna, för dom är en aningen stora och det är nästan en omöjlighet att köra bilden med dom på, men jag fryser ju inte iallafall, det är en sak som är helt säkert!:) Pulkabacken here we come!




Nu mina vänner blir det köttbullelunch med lilla fröken Alice innan det blir kvällsjobb!




KRAM PÅ ER!





14 kommentarer:

Karin sa...

Ser riktigt sköna och snygga ut de där dojjorna.

Här blir det också kvällsjobb ikväll =)

Johanna sa...

de är såå fina, de där skorna! Får jag fråga varifrån du beställde dem, alltså vilken shop?

Anonym sa...

Fab fab fab:)

Grodmamman sa...

Ibland måste värme gå före skönhet!:) Har också ett par kängor som jag oftast inte fryser i, men snygga vet jag inte om jag skulle kalla dem!:)
Kram

Julias vita drömmar sa...

De där är vrålsnygga tycker jag. Jag velade lite men så fanns de ju såklart inte kvar i min storlek trots att jag var ute i goood tid. Fick bli en annan modell för mig. Supervarma men klumpiga att köra bil med...

Kram/Julia

Emmy sa...

Jag tror expediten frågade eftersom Sorels barnskor går upp till hela strl 38. Vilket iofs ändå varit för litet för dig, men som sagt de har stora barnstorlekar.. Och då blir skorna också billigare eftersom att det är barnskor

Lilla Kullan ♥ Maja sa...

Skulle också vilja ha sådana där varmingar.:-) Kram Stina

MammasRussin sa...

Tittar in och beundrar dina skor...vilka härliga! Jag är åxå på jakt efter VARMA och snygga! Vad fint och enkelt du gjort med äpplena i tidigare inlägg....
Ha en bra kväll!

mammaxtre sa...

Varmt är bra och nödvändigt denna vinter :-)

Plötsligt ser man folk på stan som klätt sig varn och därmed slutat tänka på om det är snyggt och om plaggen passar ihop :-) Ingen vill frysa.

Mina curlingkängor är mina absoluta favoriter. Fula så fula men sköna och varma.

Ha en fin torsdag.

Helt Enkelt sa...

hej.

jag är också en lycklig ägare av dessa ful-snyggingar :)
men i en annan färgställning.
eftersom jag tillbringar en del tid utomhus i mitt arbete så är de guld värda. så varma!

kram på dig.

Anonym sa...

Din blogg är underbar. Keep up the good work.
Något jag tänker ge tips om, och som inte så många nämner, är hur mycket en schyst dörr gör för helheten i hemmet.
Ett företag som har just schysta dörrar är www.gkdoor.se

Villa Hemmet sa...

Tjena

Varma skor är/var bästa investeringen denna vinter. Njuter av mina Mukluks vaarje dag :)

kram

Anonym sa...

Jag har oxå Sorel, modellen Joan of Artic. Samma fast lite högre och med fuskskinn uppe på kanten, jag har dom i svart. De är supersköna, varma och jättefina! Jag har fått massor med komplimanger för dom. Vinterns bästa köp!! =)

/Greta

Junitjej sa...

Sådana kängor skulle jag också vilja ha. Varifrån kan man beställa dom?