söndag 26 december 2010

ÅRETS JULDUKNING



Vår dukning i alla enkelhet, vitt, silver och grått fick färgerna bli i år...




Porslin Maria vit från Rosenthal (ärver lite delar då och då från min mor som har hela skåpet fullt plus lite till...) Bestick i silver från mammas farmor Hanna (till och med graverade H.O på baksidan av gaffelns topp:), förrförra årets julklapp Iittalas Essence rödvinsglas, snapsglas från Ikea, sevettring i aluminium med texten God Jul (tror jag köpte de på Village förra året..) & servetter i grått och vitt från Tine K.



Bordet pyntades med vita granar i olika storlekar och facette ljuslyktorna i grått och klarglas från Tine K.





Årets Juldukning 2010!:)







14 kommentarer:

Hanna sa...

Snyggt.
kram
hanna

Anonym sa...

Vad fint! Enkelt är oftast det finaste...

Anonym sa...

Jag måste bara få fråga hur du får dina bilder så vita? Mina blir alltid liksom blåton eller lite gula eller hur jag nu ska säga. Vore jättetacksam om du orkade berätta. :)

Anna / Sand´s Drömmar sa...

I like!

Ica sa...

Så fint! Maria-servisen är så fin tycker jag...dessvärre började jag samla på min på 90-talet..med rosa mandelblomdekor. Inte lika lättdukat ;-)
Och angående min fina lampa...antar att jag är med och betalar den på ett hörn oxå ;-)men det är ju så kul att få fina paket :-)
God fortsättning
/Ulrica

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

riktigt snyggt!

Puss!

Weronica - En mammas dag sa...

Tjusigt! Ha en skön kväll!

Industri house sa...

helt fantastiska bilder!!god fortsättning,kram jessica.

chatarina sa...

Väldigt fint!! Ha en jättebra fortsättning på helgen..kram

HOUSE OF SVEA sa...

Så fint!! Visst är det enkla oftast det finaste... gillar verkligen ditt val av dukning. Hoppas ni har mysigt, men det verkar ni ju alltid ha =)

God fortsättning.

Kram på dig vännen!

Bofinken 5 sa...

Men oj oj oj vilken fin dukning!
God fortsättning på dig oxå, hoppas att fler härliga lediga dagar väntar runt hörnet:)
Kram Andrea

In my house sa...

Hallojsan, har kikat lite hä´r nu, du tar verkligen jättefina bilder,,, god jul kram josse

Helena Ljunggren sa...

Kikar in och önskar en god fortsättning hoppas att julen varit fin.

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Jättefina bilder. Vi har oxå granarna:) Så fina.
Jag sitter o funderar på nyårsdukning!!!

KRam på er
Madde