söndag 5 december 2010

ANDRA ADVENT

Just nu hos oss sitter söta Mailegnissar på vår säng...




Hej Andra Advent!




Ja nu i bråda dagar går allt i rasande fart mot jul och idag har vi redan andra advent hos oss. I går fixades alla julklappar i ett nafs, in och ut i julträngseln men gud så skönt att ha det klart!:) Sessorna är ju inte det svåraste att hitta på något till, utan det är väl bara det att man ska begränsa sig istället!!!



Andra ljuset är tänt hos oss idag på den fina ljustaken på köksbordet...



Önskar er alla därute en underbar andra advent, ta hand om er och glöm inte bort varandra i alla julstress. Allt behöver inte vara perfekt utan det viktigaste är att vi har varandra!:)






Vi ses vänner!



KRAM






15 kommentarer:

Lilla Kullan ♥ Maja sa...

Ja, så är det...det viktigaste är att vi har varandra.;-)
Gillar din fruktskål.
Stina

Karin sa...

Söta nissar!

Skönt att ha julklapparna fixade, jag ska ha barnvakt och ut och shoppa imorgon, skönt att kunna göra det en måndag mitt på dan och slippa trängas.

Vardagslyx sa...

Du har så rätt! Kloka ord och fina bilder:-)

Trevlig andra advent!

/ Pernilla

Hemma hos Katta sa...

Du har såå rätt så! Vilka urfina nissar som sitter på sängen...

En riktigt fin andra advent även till dig!

Kraam kraam /Katta

Vitt och Blått sa...

Vill också ha en sådan ljusstake - älskar hennes saker! Tyckte dock att den var liiite för dyr att bara köpa så där ändå när jag har en gammal i porslin som kan fyllas med nötter, godis eller mossa. Men kanske till nästa år att jag önskar mig en. Ha en skön söndagskväll - kram E

Anonym sa...

Åh snälla, kan inte du tala om vart du hittar de fina ramarna du har kring dina bilder?
Har sett fler som har dom, men hittar inte själv?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: ladda hem gratis redigeringsprogrammet photoscape ( googla så hittar du det:) där finns alla fina ramar att ladda in på sina pics:)

KRAM M

Anna sa...

Jag gillar din ljusstake skarpt! Så fin i all sin enkelhelt! Har du gjort den själv?

Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Du har så fint!
Skulle vara jättekul att se vad du har för stjärnor eller adventsljusstakar i fönsten... eller vad du har för blommor osv i fönstren.

Trevligt att kika in här!
/ Johanna

Creative Lounge sa...

Helt riktigt! Det viktigaste är att familjen är med varandra och har det bra! :)

Glad andra advent! Kramis E

Camillasnyahem sa...

Visst är det så, jag håller med fullt ut! :)

Vilka fina bilder du bjuder på, de där nissarna är ju så himla fina!

Hoppas du får en bra vecka! Kram

Lisbeth sa...

Såå fina dina Maileg nissar är! Berätta gärna var du har köpt dem. Tittar ofta in i din fina blogg.

MITT VITA HUS sa...

Lisbeth: Hej tack rara du:) Mina tomtar är köpta på en lokal affär vid namn Epok här i Linköping förra året:)

KRAM

M

♡ Kakan♡ sa...

Snälla berätta var jag kan hitta den fina adventsljusstaken någonstans? Skulle vilja köpa den i juklapp till min svägerska!!!!

Kram Karin

MITT VITA HUS sa...

Karin: Ylva skarp har öppnat egen webshop och där ifrån kommer den fina ljustaken, som är en maffig nummrerad pjäs:) Blir säkert kanon som present:)

KRAM

M