torsdag 25 november 2010

VINTERTIDER



Blossas årsglögg värmer gott i kylan (faktiskt r i k t i g t god i år!!!)! Och de nya fina stjärnorna inköpta efter tips från rara Anna påminner oss om att de är nära nu!:)



Hej mitt vinterland!



Hur har ni det i snön, halkar ni omkring därute?:) Här i nybyggarland, där ännu itne alla gränser till tomten kommit upp blåser det mängder av snö in på tomten, till nästa år måste vi verkligen plantera sista biten med häck och bygga en förbindelse mellan garage och hus. Som det är just nu här på hörnet tycks all snö blåsa in just hos oss...


Idag har Alice och jag varit i affären och köpt på oss ett litet lager med saffran, mjöl och färdig pepparkaksdeg (oyes, jag orkar inte göra en själv och den färdiga är faktiskt ganska god!!!), så här ska det bakas både saffransbullar och pepparkakor under efttermiddagen, så fort vi hämtat hem Emmsan från skolan!:)



Ta det försiktigt ute i snöyran vänner!



Vi ses!



KRAM






7 kommentarer:

ingen vanlig dag sa...

Ja i helgen blir det glöggpremiär. Ska bli så gott. Och stjärnorna är fantastiskt fina - har köpr likadana! :)

/Kristina

Anonym sa...

Min guldflaska står fortfarande på hyllan och väntar.
Har nu också så smått kommit igång med lite advents fix . Efter en jobbig tid så känns det bra att att ockupera huvudet med något som är trevligt.
Ett besök på indiska för mig igår resulterade i ett rött juligt durkslag som jag ska plantera lite julblommor i...får inte missa att täppa för hålen bara!
God baklycka till då!

Kram från Carina i Älvsjö

MITT VITA HUS sa...

Carina jag sänder dig en bamsekram i cyberrymden världen, inte lätt att förlora någon man älskar! Kram <3

Anonym sa...

Tack snälla du för din omtanke.
Härligt att ha vänner i rymden också!
Med en liten tvååring som hela tiden är här och nu känns tillvaron också lite lättare.

Ska snart gå till dagis och hämta honom men först en snabb titt i nya lantliv som ser riktigt vintermysig ut.
Kram Carina

Hemma hos Katta sa...

Vad mysigt att få dra igång med julbaket! =) Tänkte baka både lussekatter och pepparkakor i helgen. Då ska även våra vita stjärnor upp i fönstren så det blir fint inför söndag! Å så härligt med advent!

Ha en fin eftermiddag med tjejerna!

Kraam kraam

Emma - white avenue sa...

Halkar runt är verkligen rätt ord. Vi får också drivor med snö på vår innergård. Allt samlas här! Stjärnorna var supersöta!

Stor kram, Emma

Madde sa...

Glögg är gott nu i kylan, här hemma blev det den goda hjortronglöggen:)