lördag 27 november 2010

NYTT TILL JULDUKNINGEN



Ja visst skulle det vara kul med lite nytt porslin till julen, som i år firas hemma hos oss i det vita huset... Detta urfina set kommer från Olsson & Jensen och jag skulle bli värdigt glad om det prydde vårat julbord:) Jag har ju sedan tidigare ett fint fat från serien som jag tycker om väldigt mycket!!!




Hur har ni det i kylan och snöyran bloggisar?



Här idag är det minus 10 grader och riktigt härligt krispit vitt ute (just nu iofs kolsvart, men på dagen var det riktigt fint!) Stora fina flingor har dinglat från himmlen och jag har ägnat dagen åt att pynta alla fönster med ljustakar och stjärnor!:) Gud vad roligt det är att kika igenom alla lådor, en del saker har man ju nästan glömt bort! Vi har inte köpt något nytt i år förrutom lite advenstblommor utan kör på allt från förra året, men jag saknar inget utan tycker det bara är kul att se de saker man som sagt inte sett på nästan ett helt år...

Fin dukning på rufft material, jag gillart!:)




Nu lite nattjobb (pirr pirr i maggropen, första natten självgående, hoppas det går galant...)!




KRAM VÄNNER!








3 kommentarer:

På vår udde! sa...

Supert porslin, aldrig sett det tidigare men skulle gärna ha en uppsättning hemma!!

Nattjobbet kommer säkert att gå finfint! Ett tips från mig till dig: Var inte rädd för att väcka jouren! Han/hon har betalt och det är alltid bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite!! Trust me on this one!

Kram Helena

Familjen A. sa...

Åh vilket fint porslin. Vill HA! =)

Här snöade det som bara den igår, märktes inte att man hade skottat..

Nu ska här tändas ljus och mysas, hoppas natten på jobbet gick bra!

Kramar Anna

Josefin -Happy Days- sa...

Vilket underbart vackert porslin, det får tomten gärna komma med till mig i år. ;-)

Trevlig 1:a advent!