tisdag 30 november 2010

MITT SNÖIGA HUS


Tänk vad snö vi har, det är verkligen så himla vackert ute just nu! Lilla klotlönnen utan blad sticker upp i alla snö...


Hej Soliga Vintriga Tisdag!


Åhhhh vilket väder, solen lyser och det verkligen knarrar så härligt under fötterna när man är ute!:) Alice och jag har lekt i snön och nu ska vi fixa oss lite lunch innan vi hämtar Emma på skolan! I eftermiddag ska vi kika på skor till mamman och fixa lite vantar till sessorna...på något sätt tycks det alltid fattas en vante här hemma så det är bäst att bunkra lite om vintern blir lång!


Förra året såg man knappt köksfönstrena utifrån gatan då snöhögen var gigantisk, och i år tycks det ha kommit en bra bit på väg dit! I fönstrena lyser mina favorit ljustakar från Åhléns, inköpta förra året. Dom är i högblankt vitt och är så fina till kök i samma finish...


Nu lite värmande sopplunch med älskade Alice.


KRAM



12 kommentarer:

Madame Vit sa...

Låter som en härlig dag för er =)
Själv finns jag bara i liggande format, men snön ser krispig och fin =)
Kram Fia

17 Cherry Tree Lane sa...

Vad mysigt det låter med lek i snön och sopplunch! Ha en fortsatt härlig dag!
Kram C

c a i s a K. sa...

åh, visst är det för härligt med snö!
Så vitt så vackert!

Supersnygg dörr har ni oxå!

fin tisda
kram.

HOUSE OF SVEA sa...

Å så mysigt, jag älskar soliga vinterdagar! Hoppas det går bra med skoinköpet nu då och jag vill gärna se vad det blev =). Tack snälla för din kommentar, jag blir så glad ska du veta!!

Kram på dig! =)

Anna

Lilla Kullan ♥ Maja sa...

Jättefint!
Stina

Weronica - En mammas dag sa...

Ja, snöhögarna växer sannerligen här. Fint, fint, fint är det! Och kallt, kallt, kallt. Stämningsskapande om än lite opraktiskt emellanåt :)

ingen vanlig dag sa...

Så fint det ser ut hos dig. Vi har precis också kommit in efter flera timmar ute och det är verkligen underbart när solen lyser i vinterlandskapet. Hoppas det blir en vit jul i år :)

/Kristina

Anonym sa...

Tänk att du lyckats få till en bild utomhus som går i samma färger som inomhus.
Ljusstakarna i fönstret är riktigt snygga ...det behövs lite större tycker jag för att det ska se snyggt ut!
Men vart tog kransen vägen på dörren?

Kram från C i Älvsjö

MITT VITA HUS sa...

Anna: Hrmm just det skohitorien, grrr arg just nu på otrevliga butiksbiträden... jag vill ha ett par Sorel och de verkar slut överallt...återkommer i frågan!

Carina: Bilden från Kransen var ju från förra året;) Skrev ju det... I år har ännu inte någon kommit upp, vet tine vad jag vill ha:) Jag älskar de där ljustakarna, helt perfekta:)


KRAM

M

♥ Fyra årstider sa...

Å vad fint med vitt hus..kan man skaffa sig ett hus till:)
Kram Lotta

Anonym sa...

Virriga jag missade visst det!
Igår skulle du varit med på glöggmys och shopping i lokala presentbutiken där fanns massor av godsaker från de danska damerna.
Såg ingen tine krans men läckra sammetslyxiga julstrumpor och julgranskulor i lila och silver!
Mycket annat fint också som jag tror du har bättre koll på än jag.
Till glöggen bjöds det på annas fullkornspepparkakor med en god röra av philadelphiaost och rårörda lingon enkelt och gott som kan rekommenderas!

Kan också tipsa om en annan goding från åhlens ...en korg i svart och natur modell papperskorg men som jag tror kan vara fin till annat t.ex julgranen eller annat.

En fantastisk fin krans som idag dök upp av bloggerskan Kristina är väl annars en toppen kandidat som skulle passa till er dörr!

Big hugs från C i Älvsjö

Maria sa...

Har också den fina ljusstaken från Åhlens i vårt kök.