måndag 29 november 2010

LITE AV ADVENTS PIFFET


Här hemma i år går adventstiden i vitt, zink och en gnutta rött! Och visst har jag med en och jag älskar den min fina JUL-zinkljustake från Madame Stoltz, som inhandlades förra året!


Tjingeling!


Jag är vaken men jag känner mig helt mosig...Man blir verkligen konstig av att jobba natt! När man vaknar är man liksom trött fast ändå inte och sen den där huvudvärken! Ja ja iallafall det har gått mycket bra på jobbet dessa nätter, det är huvudsaken!:)

Här hemma skulle jag behöva jaga lite dammråttor men jag tror jag faktiskt ska strunta i det och bara mysa med sessorna i eftermiddag. Tända lite ljus och fika på en peppis och bara vara!:)

Maileg nissorna hänger redo och snart ska fickorna fyllas!:)


KRAM


13 kommentarer:

Anonym sa...

Fint fint fint!
Var har du köpt den vackra skålen som äpplena ligger i???


Johanna

Familjen A. sa...

Åhh du har sådant vackert hem och vackra ting! Jag är så avis. =)

Kram på dig i snöyran!

Anonym sa...

Bra val . mörkret har lagt sig och vem kan då se de små krypen.
Min sambo som är i din branch brukar efter en natts jobb komma hem mer tankspridd än vanligt och man blir inte särskilt förvånad när man finner morgontidningen i kylskåpet!
Ha en skön slapparkväll nu med glammiga fruar på 3an.
Jag ska själv efter en dag inne ut nu och glögg mingla i den lokala butiken där ett och annat som det står Mia på finns.

Kram C i Älvsjö

BLONDETTY sa...

Så FINT och julpiffigt du gjort det! Urfin ljusstake! Har en likadan som jag bloggade om här om dagen... :)

Ja, mys och ät lite pepparkakor. Dammråttorna kan vänta! :)

Ha en riktigt bra kväll!

Kramar
BLONDETTY

Emma - white avenue sa...

Vad fint du har gjort det! Jul-ljusstaken is to die for! Den är ju så himla läcker! Fruktskålen var verkligen söt den också! Jag undrar precis som Johanna var denna goding kommer från?

Hoppas du får en mysig kväll! :)

Stor kram, Emma

ingen vanlig dag sa...

Jag håller med - outslagna hyacinter är väldigt vackert. Fina bilder du tagit och skylten från Ylva Skarp var jättefin tycker jag.

/Krisitna

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

hej sleeping beaty!

Vad fint, du gjort det hemma. Lite lagom rött:)
Hoppas ni haft en mysig bara vara dag :)

Kram på er

Helena Ljunggren sa...

Vilka underbara bilder!

FräckaSyster sa...

Åh så mysigt och vackert du har det!
Gillar JUL ljusstaken! =)
Och vilka underbara foton!

Ha de bra!
Kram Jenny

Inredningsfrun sa...

Ljusstaken är helt ljuvlig!! Vill oxå ha :)!!

Å jag håller med dig! Hyacinter är vackrast när de inte har slagit ut men de doftar så ljuvlig när de gjort det!!

KRAM :)

// Inredningsfrun

mammaxtre sa...

Vilken fin blogg du har. Jag kommer att kika in hos dig igen.

Ha det gott

MITT VITA HUS sa...

Johanna & Emma: Den urfina skålen är en examenspresent från min bästa vän Jessica som bor på Gotland, det är ett hantverk från Fide. Jag tror att de bara finns att köpa där mer vet jag inte:) Men jag ska kolla med henne!

Carina: Hrmmm vad kan det vara, något krukigt kanske;) Kram på dig!

Mammatrex: Välkommen:)

Ni alla stor kram ♥ Kul att ni gillar bilderna:)


KRAM

M

Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan sa...

Sånna UNDERBARA adventskalendrar, med fickor att fylla. Jag hängde upp mina pekt på ett snöre bara, det var ju inte alls lika fint.

Så mkt fina bilder på ert fina hus. Jag lär återkomma hit.