måndag 29 november 2010

FRUSNA FÖTTER




God Morgon Vänner!




Shit vad snö vi har, hela vita huset ligger inbäddat som i ett stort vitt snömoln denna måndagsmorgon...


Jag måste verkligen går och titta på varmare skor, som är vattentäta med anledning av väderleken. Jag stod och klämde på dessa från Sorel på Stadium sist jag var där men idag måste jag verkligen bege mig dit för att prova dom känner jag (ska bara sova lite först, har ju jobbat denna natt med!:) Någon som har dom där ute och kan rekomendera??






Ha en fin start på nya veckan bloggisar!




KRAM






9 kommentarer:

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Godmorgon!

En vän till mig har dem och hon är nöjd. Jag har timberlands tjocka snökänga, och dem kan jag varmt rekomendera. Älskar dem. FRYSER ALDRIG om fötterna.

Sov gott
Kramis

Maud sa...

Jag köpte förra vintern just den där modellen, och de är mycket varma. Jag behöver dem speciellt när jag tar hundarna till rastgården, och man blir och stå mera på stället. I någon mån är de hala, mina hundar drog mig två meter längs gården förra veckan (varefter jag skaffade Icebugs för promenader, de har broddar i bottnet). Man springer också ganska klumpigt i dem. Men de har en bred spännvid väderleksmässigt sett, klarar allt från slaskt till hård kyla (har inte dock erfarenhet av kallare än -25°), och då när man inte behöver kunna röra sig gracilt är de kanon.

Anonym sa...

Precis just dom kan jag rekommendera !...min frusna vän i Norge tipsade om dessa stövlar. Minus 30 borde räcka och vätan hålls borta med den braiga gummikanten.

Tror visst att de kommer att användas av norska vintersport eliten till något kommande världsmästerskap..kan ta fel vilket då sport inte ingår i mitt intresseområde!

Dagen efter nattarbete ska inte innehålla alltför komplicerade uppgifter då jag förstått att hjärnan fungerar lite långsammare men shopping brukar inte vara så svårt .

Lycka till med dagens skoinköp!

Kram från Carina i Älvsjö


Ps med dagens solsken blir det lättare att plåta adventspynt!

Jessica, bymom.se - med i senaste numret av mama! sa...

Köpt dem och älskar! Varma, torra och sköna. Har gått massvis med dem och inte fått ett enda skavsår :-)

Husbysjutolfts sa...

Hej!
Jag måste bara få rekommendera ett par andra skor. Jag valde nämligen mellan sorel och den jag till slut köpte och nu har jag använt dem och det har varit kallt nu och dem är så himla sköna och VARMA och framförallt tycker jag att dem är snygga. ;-)
http://www.eurosko.se/kategori/297/stovlar.html

Finns även i svart.
Men sorel ska vara bra och varma.
Lycka till

Husbysjutolfts sa...

fel länk.
det var ju barnskon.
här är vuxenskon.
http://www.eurosko.se/kategori/297/stovlar.html

Om du kikar in hos en annan bloggerska me&alice så får du se skon på
http://meandalice.blogspot.com/2010/11/winter-is-here.html

Husbysjutolfts sa...

Ähh går inte så bra att länka såg jag nu ;-) hehe.
Men om du går in på me& alice så ser du det är den vita stöveln jag menar. påminner om timberlandsstöveln. Men framförallt den är VARM.

lycka till.

lilla.u sa...

Vet du - de är toppen! Så länge du rör dig. Står du stilla blir foten lätt kall {tycker jag ... }. Men de är vattentåliga och bra ... För varm fot rekommenderas Bally. Mmmm, i love!
Ha en bra dag/ .u

Anonym sa...

Timberlands höga varma vinterstövlar är grymt varma och värmer benen också!