måndag 22 november 2010

FÖRSTA ADVENTSVECKAN





Heeeej!


Ja ni bloggisar på söndag är det advent, sjuuukt fort det går nu!


Jag ska börja lite i veckan med adventspiffet som blir ganska sparsamt här hemma. Givetvis ska fina ljustakar och stjärnor få komma upp och det ska bli lite mysigt med lite mer ljus i vårt hus denna mörka tid! Här ska även bakas lussebullar och peppisar med sessorna, mys mys!:)


Finaste adventsljustaken har redan fått ljus i sig och står beredd, den är hemklickad från über duktiga Ylva Skarp och den nya fina webshopen! Det stod verkligen mitt namn på den fina ljustaken som tom. är ett numrerat konstverk i handmålat tjockt trä!



Ha en fin dag, själv ser jag fram emot att få snosa på söta twins som är på besök på fastlandet!:)





13 kommentarer:

AK/CanCan sa...

Vad fint.. blir inspirerad har inte hunnit med att fixa inför advent ännu..
Vill oxå ha..det mesta!
CanCan firar 2 år som webshop och börjar med en tävling på bloggen..artprint! Kika in vetja!

♥ Fyra årstider sa...

Å den är så snygg den ljusstaken. Ska kika lite här på bloggen. Så mycket fint vännen.
Kram Lotta

afnord sa...

Tycker om hennes saker massor! Tänk om man kunde ha den handstilen.
Kram
Helena

Martina sa...

åh vad mysigt med julbak!:)ljusstaken ser superfin ut f.ö :)

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Ljusstaken har jag oxå, det är farligt att ha Ylva i samma kommun ;) ert hem är underbart!! Hoppas du får en mysig dag med Jessica och barnen! Kram

Anonym sa...

ÅÅåå vad roligt det vore om du kunde visa dina stjärnor och ljusstakar hemma hos dig.... behöver lite tips - du har så god smak!

MVH Sofia

P e r l a n sa...

Den är toppenfin.. men jag har lovat mig att inte köpa fler adventljusstakar i år.. Tror jag har en hel låda med olika! haha
kram

Grodmamman sa...

Ljusstaken är jätte fin!
Jag har i år gjort en egen variant av adventsljusstake och jag längtar efter att få tända den!:)
Kram

Madame Vit sa...

Vad lustigt, jag beställde en i morse faktiskt =) Inte så konstigt kanske med tanke på vilka saker hon gör =)
Smakade teet gott?
Kram Fia

:*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*: sa...

Läcker adventsstake, väldigt originell! Älskar det typsnittet, har den fonten på foten med barnens namn som en tatuering.


Trevlig kväll på dig
Kram Camilla

Anonym sa...

Har precis upptäckt din blogg. Du har jättefina bilder och ett jättefint hem. Helt i min smak.Jag kommer att fortsätta att läsa den.
Gävletjej

Daniela sa...

Åh, den var verkligen fin. Hör och häpna jag äger inte ens en adventsljusstake. Har aldrig hittat någon jag tycker om, men klickade hem en för några dagar sen, så jag hoppas att den kommer lagom till helgen.

Ha en fin kväll!

HomeRiver sa...

Ja, den var verkligen fin!! Men jag skulle aldrig våga ha en ljusstake i trä tyvärr.