söndag 24 oktober 2010

VÅRAT VARDAGSRUM


Fina vita rosor, mina fredagsblommor står på det vita bordet Chicago av Gunilla Allard. (Egentligen hade jag kikat på Ikea's kopia av bordet men jag blev så besviken när det var i glasskivor på det bordet, jag gillar det vita laminatet mycket mer, så efter tips från denna inspirerande tjej blev det ett Chicago, lite dyrare men väl värt pengarna enligt mig!)




Hej sköna regniga Söndag!




Det regnar och regnar ute och vi håller oss inne i dag, det är verkligen urtrist väder eller hur? Jag njuter av att mitt hem är som vanligt igen, i ordning och städat som det faktiskt brukar vara:) Många vill se nya kort hemifrån mig och då kör vi väl en liten sväng från vardagsrummet då - Håll tillgodo vänner!





Nu lite smarrigt söndagsfika med mina hjärtan!


KRAM





21 kommentarer:

Madame Vit sa...

Jösses så snyggt!!!
Har förälskat mig i deras tavlor på fjärlien, ska nog ge mig den i present tror jag =)
Har ett önskemål; vill jättegärna se mer av erat kök också =) Ditt hem är så inspirenade!!!
Ha en fin kväll!!
Kram Fia

Paula sa...

Ni har det så fint!
Jag kan flytta in direkt va ;)
Trevlig söndagkväll!

Johanna sa...

Så fint! Men hur funkar det med svart matta? blir den "sunkig" lätt?

Instämmer i förra inlägget - ser gärna mer från köket :-)

Familjen A. sa...

Åh vad vackert du har det och väldigt fina bilder. Var själv på Ikea idag och kikade på det bordet som är den billiga kopian av ditt och jag blev också besviken.. Vilket var synd då jag är i behov av ett fint (men billigt) bord till min källare!

Ha en fin söndagkväll //Anna

MITT VITA HUS sa...

Johanna: Vi har en svart tjock rya-matta och den har hållt sig fin nu i nästan tre års tid. Jag brukar ta ut den och skaka den emellanåt och vi har ett ätförbud vid denna plats, så svaret är ja jag tycker den hållt sig jättefin och jag är mycket nöjd med inköpet av den! Iofs valde vi en lite dyrare rya som var lite tjockade än de billigare varianterna, vet inte om det spelar någon roll!

Och det kanske kommer mer bilder från köket snart, vem vet;)

Kram på er!

Anonym sa...

Så himla fint, såå super avis på bordet..mitt dröm-bord:)

Kram Emelie

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

hej finis!

Superfint har ni det:) Bordet e supersnyggt. Jag har sett bordet i en åhlens annons men blev med väldigt besviken på ikea, men så e det ju orginalet e alltid bäst. Man ska inte nöja sig då fortsätter man bara att sukta efter den äkta varan...

Största kramen till dig!!!
Madde

Madame Vit sa...

Ja jag ska prata med min sambo och se vad han säger och hur jag ska göra. Förstår inte hur vissa människor fungerar och hur de egentligen mår om de måste terra andra på det här sättet. Hur redde det ut sig för dig?
Vart kan jag hitta DAY Home kuddar på nätet? Letar som en tok utan lycka =(
Kram Fia

Anonym sa...

Hej,Jag måste fråga, vilket bord har du som matsalsbord och var har du köpt ljuslyktan som står bredvid tvbänken?

Kram Nanna

Vardagslyx sa...

Åh, så fint ni har det! Tycker verkligen om dina fina bilder. Lägger till dig på min lista.

Ha en skön söndagskväll!

Kram Pernilla

MITT VITA HUS sa...

Fia: fd kungkarusell nu mamsellcaramell har Day home, likaså Can can interiör, budoire nordic shop, classic living, bohemian rhapsody no. 8. Googla så hittar du en massa ställen och man kan även köpa direkt från Day's hemsida samt en massa fina danska leverantörer som bla. nostalgifyn, chenille mm.
Lycka till med allt trubble:) Kram

Nanna: Matbordet är ett vitt Norden från Ikea, billigt bra, rymmer många och vitt:) På tv bänken står en Tine K lampa:)

Pernilla: Vad roligt, kikar in till dig i kväll, kraaam

Anonym sa...

Kanonfint, me like!!
Din blogg inspirerar verkligen och en stor eloge till dig som tar dig tid att svara på frågor, toppenbra!
Tack för mysig söndagsläsning i detta ruskväder.
Kram a

huset i husvik sa...

Det bordet er så fint! Gjør seg jo overalt, men spes fint hos deg da:-) Nydelige bilder nok en gang:-)

helle

Anna/Rackarungar sa...

Oh la la så fint! Nu ska jag titta vidare på dina inlägg.
Kram Anna

Anonym sa...

Så fint du har det!!
Minner meg om House of Philia sitt hjem/stue;)
KARI

House number 15 sa...

Så fiiint ni har det i vardagsrummet.
Tokgillar bordet!! visst är det
snyggt med svart o vitt.
Kram C

Weronica - En mammas dag sa...

Här görs det seriösa investeringar :) Vackert!

Signe 1 sa...

tjusigt tjusigt mia!! bordet är hur fint som helst:-) ha en fin dag stora kramen sofia

Anonym sa...

Precis hur fiiiint som helst! Är så GLAD att du bloggar igen, TACK för all fiiiin inspiration!
Kramar från Anna i Svall

Anonym sa...

Tack för att du svarade på mina frågor! Tyvärr var jag nog lite otydlig, jag var nyfiken på ljuslyktan som stod bredvid tv-bänken.

Kram Nanna

Angelica sa...

Så fantastiskt fint!