tisdag 26 oktober 2010

VÅR MATDEL I VARDAGSRUMMET



Äntligen har alla vita Tolix stolar hittat hem till oss:)



Tjingeling mina fina bloggisar!




Kul att ni gillade inlägget från vårt vardagsrum i söndags. Tänkte när vi ändå är igång så kör vi väl lite pics från matdelen i vardasgrummet med då:) Matbordet är ett vitt Norden från Ikea, det perfekta stora matbordet för en billig peng! Lampa Tove Adman.

Skåp Ikea bestå, Oyster bowl Mateus, litet ärvt rådjur i silver, marockansk lykta från Affari och en myrten i en vit Sturehofkruka. Spegeln är vår gamla badrumsspegel från radhuset, inköpt på Ikea.

Lite gott och blandat. En ljusbricka fyndad för halva priset på Nordik (iofs för ett år sedan...) Ljustakar Ikea och Mio, ekollon-vas med murgröna Svenskt tenn. Tavlorna är från en bugs box från Hagerdornahage med svarta ramar från Gallerix.





Ha en underbar Tisdag i det härliga solskenet, så ses vi snart igen...





24 kommentarer:

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på :)
Fullkomligt avgudar tove adman lampan..
Den står långt upp på listan till TOMTEN (läs sambon J) ha ha.

Tänk om det hade varit som förr när man vart liten då fick man nästan allt på listan :)

Största kramen till dig
Madde

Sweet Chilli. sa...

Så utrolig fint og fresht du har det:) Liker stilen din veldig godt.

Ha en fin tirsdag!

Klem / Pernille

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

Snyggt! Gillar allt jag ser...

Puss!

anette sa...

Jättefint vännen, inspirerande! Är skålen från Matteus i den stora storleken? Funderar på en sådan till vår byrå i sovrummet...

Linda - Inspiration, Inredning, Design sa...

Så otroligt fint ni har det hemma hos er! Tolix-stolarna är ju bara för fina:)

Du har en liten Award att hämta hos mig:)
Önskar dig en fin tisdag
Kramar

Anonym sa...

Bara fina saker du har... lovely!
Undrar var man kan köpa Tove's taggtrådslampa??
Vore snällt om du svarade...

MVH Maria

Helenas loggbok sa...

Ni har det fantastiskt fint!
Tack gulliga du för att du visade ditt soffbord och skrev vad det var för bord. Gissade ju att det var ett Chicago. Det står högt på önskelistan till vårt nya sommarhus.
Stor kram till dig!
Helena

eastcoastmom sa...

Gillar verkligen Tolixstolarna, men jag undrar vad du kommer ha för dyna? LIte hårt - och kallt! - att sitta annars. Vi har Eames-stolar i köket och de är kalla, köpte en enkel rund grå IKEA-dyna till dem.

Hälsningar från Connecticut

Johanna sa...

åååh så fint ni har det !!!
Löv your home !

Ha en underbar tisdag

Josefin -Happy Days- sa...

Åhh så tjusigt o vackert du inrett, mkt fint! Älskar lampan över bordet, jag har gjort i flera år sedan jag såg den i ett inredningsmagasin...

Härlig tisdag på dig!!

Madame Vit sa...

Så grymt snyggt!!! En sann inspiration =)
Kram Fia

Inredningsgalen sa...

Taklampna är to die for!!!!!!

Anonym sa...

Sååå fint!♥

Snart går vårt flyttlass och du ger mig så oerhört mycket fin inspiration till vårt nya hem. Tack!

Ha det fint raring.
Kraaam
Anna

Paula sa...

Jag drunknar i dina fina bilder
och er underbara inredning!

Tack för titten :)

Anna-Panna sa...

Åhhhh va fint du har. Påminner lite hos en annan av mina bloggfavoriter (kan du gissa vem??) ;) Ni två är mina favvobloggar då vi delar smak. Skillnaden är att ni har fått till det...jag bara drömmer än så länge om att få "det perfekta hemmet" så småningonm...då menar jag mitt befintliga som behöver lite makeover här o där!

Ha det finfint!

KRam
Anna

Susanne sa...

Snyggt hem och superfina bilder.

Kramen

Anonym sa...

Tack som bjuder in oss till din superfina och stilrena matdel och vardagsrum.
Fantastiskt rent och avskalat på lull lull som Lulu C skulle ha sagt.
Imponerande också hur konsekvent du lyckas hålla i den röda tråden och inte blomma ut i femtielva stilkrockar som man kan finna hos mig .
Lilla råddjuret tyckte jag särskilt mycket om, lite inne just nu men en ärvd klenod är ju alltid mer speciell.

Ser så mycket fram emot lite köksbilder också .Bilderna sist gav mersmak och det nya kaklet blev så fint.
Är en riktig köksnörd och funderar ibland över hur mycket pengar som lagts på att köpa inredningstidningar med köksspecial , ja skulle man räkna ut det hade det nog räckt till en och annan exklusiv köksmaskin!

Funderar också lite hur du och ni andra här i bloggvärlden lyckas få med era män på allt som man vill ha till hemmet eller när det drar ihop sig till makeover därhemma .
Min sambo saknar helt intresse för allt som är vackert inomhus och nöjer sig bra med att få tillbringa mesta ledig tid på skridskor när det är säsong för det.
Bra deal för mig men hur är det för dig ?

Vanligt är annars att män går igång på teknik prylar och då kanske är man kvitt!

Slut för idag och tack än en gång för titten.

Kram från C i Älvsjö

Anonym sa...

Superfint, minst sagt! Gillar IKEA-bordet väldigt mycket.

Blir sugen på att hitta en liknande bricka känner jag nu, den ser så mysig ut m alla fina ljusstakar på.

Sofia

Anna-Panna sa...

Jag har samma "dilemma" som C i Älvsjö. Min karl är det inte samma renoverar-flow i som i mig. Han gör hellre annat, som att slappa, träna osv. Så att köpa dyra design-prylar det går def fet-bort - tyvärr!!

Hur är din man?

Kram!

Jen sa...

Vilken vacker lampa, och otroligt sött litet rådjur.
Ha det gott Kram Jen

MITT VITA HUS sa...

Anette: Det är det stora fatet:) Kraaam

Josefin: Jag har nog önskat mig den lampan med i hur många år som helst, sedan typ den kom. Jag fick min i present när jag fyllde i april och jag är sååå glad för den:)

Anna-Panna: Oyes, hon är en stor inspirationskälla hos mig och jag vet att det märks men hon har det såå fint bara:) Du får säkert till det, ibland tar det bara ett tag innan mna hittar rätt:) Kraaam

Carina & Anna: Han kompenserar med teknikprylar oyes;) Han tycker att jag gör fint och delar mitt intresse och oftast gillar vi samma saker så det är ofta gemensamt beslut om vad vi ska köpa:)Sen är Niclas den av oss som vekligen gillar att snickra bygga tapetsera lägga golv osv och jag den som gillar att pynta så vi passar väldigt fint ihop så vi kompenserar varnadra:)

Tusen tack alla ni snälla för era fina kommentarer:) Kraam på er ♥

Anonym sa...

Can you tell us where you got the beautiful drawings of bugs?

Anonym sa...

Hej Mia!
Jag tokgillar erat hem, precis ALLT är i min smak! Nu har jag två frågor. Vad är det för skåp ni har från Bestå? Är det bra förvaring för tex porslin? Och den där supersöta lampskärmen med Estrid Erikssons elefanter som jag sett i något inlägg, har du köpt den på svenskt tenn? Eller har du köpt tyg och klätt en skärm?

Tack för en helt underbar blogg, en av mina absoluta favoriter!

Kram Johanna

Anonym sa...

är det den stora eller lilla varianten du har på din krona? Är lite nyfiken för jag är sugen på en sån själv nämligen.

Kristina :)