onsdag 27 oktober 2010

PUMPATIDER!


Just nu hos oss: en orange pumpa på trappen...





Heeeej Onsdag!




Mitten av veckan, gud så skönt! Snart helg igen:)


Snart är det Halloween-tider och det kommersiella jippot är redan i full gång i affärerna tillsammans med julsakerna som packas upp förfullt! Sessorna vill så gärna i år gå runt i grannskapet och leka "bus eller godis", men jag vet inte... Gillar inte riktigt sådan trender som kommer och där man ska ryckas med, men tydligen blir det ju mer och mer poppis! Hur ska ni göra med era barn, får de gå ut runt i grannskapet utklädda???


Jag är egentligen inte heller för att handla en massa saker till sådana korta helgfiranden, men en "liten" pumpa brukar jag kosta på mig! Snart kommer den runda färgklicken på trappen att karvas ur på begäran och få sitt ett litet lysande ansikte, inte ett läskigt ett, utan bara ett glatt:)






Nu vänner ska jag faktiskt ta och bege mig till mitt härliga jobb straxt, men vi ses!






KRAM ALLA FINA!






10 kommentarer:

Weronica - En mammas dag sa...

Jag har resignerat. Barnen växer ju upp mitt i allt detta och det är svårt att säga att nej, så har det inte varit innan, så så skall det inte vara nu. Så de får klä ut sig och gå runt med egenritade teckningar :) Och ett gäng pumpr har vi på trappan med. Ha en fin dag!

Madame Vit sa...

Det är en härlig kontrast den oranga färgen =)
Tyckte jag var djärv med en vinröd blomma hahah =)
Hoppas du får en fin dag på jobbet!!
Kram Fia

Hem sa...

Våra barn är för små, och den äldsta som nu är 12 har varit alltid så mörkrädd så vi har aldrig hängt med halloween jippot, vi kör lättsammare varianter typ , änglafester och sånt:)

Kramelikram!

Anonym sa...

Våra barn är inte så stora än.. men jag kommer nog att anpassa mig efter deras önskemål tror jag. Jag menar, om det nu är så bland barnen att de firar halloween så blir det kanske konstigt annars för våra ungar om de är de enda som inte "får". Jag tycker själv det verkar kul! Men jag väntar med att införa det tills de själva börjar fråga :)

Jättefint med pumpan och vilken maffig ljuslykta. Verkligen snyggt!

Sofia

Mitt lilla hem sa...

Så fint det är med pumpor! Måste ju skaffas här hemma oxå..

Ha det gott!

Kram Linda

Sandra sa...

Mina barn är lite små än men vet inte hur vi kommer göra sen, jag är inte heller så mycket för sådant men om "alla andra" gör det så antar jag att mina barn också kommer få göra det.. Mysigt med en pumpa på trappen! Kram

Johanna sa...

Hej!

Mina barn är så små än, men personligen gillar jag inte det här med att gå runt och knacka dörr. Tyckte själv att sånt var jättepinsamt när jag själv var liten. Men man lär väl böja sig efter deras önskemål kan jag tänka mig...

Anonym sa...

kan man inte få se lite från eran hall och ert "nya" kontor? :)

Josefin -Happy Days- sa...

Så stiligt den gör sig på trappen pumpan i alla fall, härlig färgklick till det ljusa.

Själv älskar jag halloween, tycker det är en rolig högtid o kul att vi i Sverige börjat ta efter traditionen mer o mer. I skolan har de tex halloweenmysfest imorgon då alla barn kommer utklädda o de har varit så ivriga över detta och sett fram emot det hela veckan! Det är sånt som värmer, när man ser barns glädje och längtan, så ja min son kommer få gå ut på "bus eller godis" jakt om han vill. ;-)

Trevlig kväll o tack för kommentaren, kul att du gillade bilden!

Emelie sa...

Hej Mia!

Jag är nyfiken på varifrån din fina kromade(?) ljuslykta kommer ifrån? Har precis lyckats ha sönder min befintliga och är på jakt efter en ny att ställa på trappen...

Tack för en jättefin och superinspirerande blogg, och trevlig helg!

♥ E