torsdag 28 oktober 2010

OMBONAT I SOVRUMMET

Vårat vita sovrum, nu med nya vita linne gardiner - fräscht!




Tjingeling Vänner!





I helgen inhandlades ett par fina Himla gardinlängder i linne som fick komma upp i sovrummet. Vilken härlig ombonad känsla det blev genast igen! Jag har nog genom tiderna haft otaliga antal gardiner i sovrummet och så som det började var med vita långa längder, där emellan har det varit både hissgardiner av olika varianter, persienner men även panelgardiner (men det är absolut i n t e min grej, trivs inte alls med sådana!!!) och nu på ruta ett igen, vita långa vanliga längder som ska läggas upp en bit, de är en aningen för långa just nu:)


Jag har fått många frågor på vår säng i sovrummet, ni som vet att den tidigare var i ek undrar lite över nya färgen. Jag fick sängen lackad hos en möbellackerare som sprutlackerat hela sovrumsmöblemanget. Det är ingen billig historia men jag har turen att känna lackeraren:) Färgen är en lackfärg av det mattare slaget, vet ej exakta glans nummer tyvärr. Fägen är en vanlig råvit helt obruten. Resultatet har hållt sig mycket bra, så jag rekomenderar verkligen er som funderar på att göra det att slå till om ni gillar själva möbeln. Dock är det nog bäst om möblen är i massiv inte laminat för bästa resultat!



KRAM PÅ ER!





Psst, kolla in hos fina Benita i dag, hon har skrivit om sina tre svenska favorit bloggar och lilla jag är med:) Wiiiee så kul och nu får man väl lov att säga till eventuella nya läsare som kikar in, welcome to my white house, hope you like what you see:)






9 kommentarer:

Inredningsgalen sa...

Alltid lika kul o inspirerande att titta in hos dig, tack för det!!!!
Gillar så er utsida, dörren, trappen ja allt!!!!!!

chatarina sa...

Hej! Ja, visst är det fräscht med vita gardiner...Du har det så mysigt!!
Kramar

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

Så fint, så fint! Gillar allt jag ser!

Puss!

Anonym sa...

Hej! Fint sovrum men någon färg på tex kuddar eller gardiner hade jag valt för mer ombonad känsla! Smaken är som baken! ;) Panelgardiner känns "några år sedan", jag kör också på klassiska vita längder nuförtiden! Kram från en läsare i Skåne

HOUSE OF SVEA sa...

Åh snygg matta! En sådan skulle jag vilja ha i vårat matrum!!!

Kram på dig!! =)

Anonym sa...

Vilken sänggavel har du, vi har Ellen från Mio och vi har funderat över om det skulle gå att måla den. Ungefär hur mycket skulle det kosta att måla om?

Kram

Anonym sa...

Vilket vackert och svalt sovrum!.
Behöver man vila huvudet och få sig lite välbehövlig ljusterapi är det till dig man beger sig.
Nu snart när vi går mot mörkare tider så måste ert sovrum ha en uppiggande effekt .

Får också passa på att gratulera till nya taklampan som just nu i en webbutik har en leveranstid på 6 månader!!!.
På 6 månader hinner man säkert fatta tycke för minst nio nya sorters lampmodeller.

Tack än en gång för rundvandringen i ert hem ...snart köket va?

Kram Carina i Älvsjö

MITT VITA HUS sa...

Läsare i skåne: Ja ibland är det lite färg där inne men ofta återkommer jag till det vita och svarta:)Men vilken tur att vi gillar olika:)

Anonym: Vi har med en Ellen från Mio som efter flera år blivit ganska ful i färgen (mkt gul) Och det gick perfekt att lackera den, den ser nu ut som ny:) Ett lager grund färg och sedan två lager vanlig färg gick det åt! På vissa ställen ser man mer ådring igenom men jag tycker bara det är fint:)

Carina: Ja jag såg det med taklampan, köpte faktiskt min för ett tag sedan, så man får väl säga att det var lite tur att jag gjorde det då...när jag tog de förra bilderna på sovrummet såg man ju den fula rislampan, tänk vad lite foton kan göra för att man ändrar om:)Man ser allt fult så tydligt då:) Så klick klick och en ny lampa blev det:)

Jag lovar köket kommer igen snart....;)

Alla: Tusen tack söta ni:) Ni är guld!

Sandra sa...

Vad fint! Jag tycker det är svårt med gardiner, har lessnat totalt på panelgardiner och är lite inne på hissgardiner just nu! Gillar er matta! Kram