måndag 4 oktober 2010

MONDAY MORNING & KANELBULLENS DAG


Just nu på köksbordet, en vit hortensia i en vit sturehof kruka, mina absoluta favoritkrukor... Jag var tok-fast när jag köpte min första, dom är bara såååå fina! Tyckte det var lite tomt med bara ljustakar på bordet så en liten blomma är nästan ett måste ju:)



God morgon söta bloggisar!



Massa to do's i dag, alltid så veckan får börja med en massa saker som inte hanns med i helgen! Och inte att förglömma kanelbullens dag så mumsa en sådan är i dag ett måste med;)
Kan ni hjälpa mig sötisar? Måste hitta en lampa till Emmsan's rum, en fin fönsterlampa och en till hennes nattduksbord! Jag är helt tom på inspiration!!! Gärna en lampa i vitt, dvs vit skärm och fot:) Tips mottages tacksamt!



Kika in i kväll, då blir det nytt middagstips! En favorit i repris:)


Ha en fin dag!


SO LONG!


12 kommentarer:

Karin sa...

Vackert kruka!
Ja just det, det är ju kanelbullens dag idag, kanske får ta och baka några (eller köpa).

Signe 1 sa...

Åhh vilka fina bilder du har tagit i inlägget under och din dotter är bedårande söt!:-)

Mumsa på idag då, jag älskar kanelbullar!!;-)

Kraam S.

Josefin -Happy Days- sa...

Javisst är det skönt o kunna dra sig tillbaka till verkligheten o njuta av nuet med. :-)

Åh hoppsan, kanelbullens dag idag, det måste man ju fira! Kommer nog inte hinna stå för bullbaket själv men en eller två från konditoriet kan man nog unna sig. :-D

Kram o ha en härlig dag!

Nordisk gammelt sa...

Ja nu er det efterår, og jeg elsker kanelbuller.
Flotte efterårsbilleder du har taget ♥

Mellan fyra väggar... sa...

Blir alltid så inspirerad när jag kikar in här!
Energin du har smittar av sig:)

Ha en trevlig kanelbullens dag!:)

Kram Sandra

Förgätmigej ♥ sa...

Det finns fina lampor hos bloominghome.se
Stina

Maria sa...

Hej!

Kolla Serholts lampor, finns på Village. Har just nu åtminstone 2 snygga vita lampor, en svamplampa och en huslampa, kanske något som kan passa :) Lycka till
Kram Maria

Anonym sa...

Hej igen !

Har tyvärr dålig koll på passande lampor då jag alltid verkar falla för mönstriga färggranna sådana.Kanske skulle en liten näckroslampa modell Karin Larsson vara fin i fönstret.

2 fina illustrationer från rädda barnen kan jag istället tipsa om. Kanske något för dottern att ha i hennes rum om ett par år eller för den inrednings tokige mamman.
Laura Laine och Amelie Hegardt är namnen bakom verken.
Bra med något fint också som gör nytta i världen!

Nu dags att njuta av dagens första bulle och veckans första halv åtta hos mig ...blir visst parmiddagar denna vecka.

Kram från Carina i Älvsjö

Vardagslyx sa...

Vilken fin kruka! Och vilka fina bilder på din dotter! Låter kul med reflexskärm, det har jag inte provat. Men håller med dig om raw - oj, vad man kan greja!

Kram Pernilla

sandra sa...

Vilka fina krukor! Jag letar också efter lampor till mina barns rum, har inga tips just nu! Kram

A House With A View sa...

Fin kruka och foto!!

Kramiz aka

Myran sa...

Ett tips på fin fönsterlampa kommer från Markslöjd, tror den heter Veduz eller nåt i den stilen...