söndag 3 oktober 2010

EN HÖSTIG SÖNDAG & EN HÖSTIG ALICE


Mitt lilla hjärta samlar gärna på små saker från naturen, mycket sten blir det men denna gång upptäckte hon kastanjer. Små sammetslena härligt höstiga kastanjer!



Hej höstiga söndag!


Det är höst ute nu, träden har skiftat färg och bladen rasar av i en rasande fart. Vi har i närheten ett fint naturreservat som inbjuder till härliga söndagspromenader. I dag tog N och jag med oss Alice och åkte dit då storasyster hade en liten playdate hemma med en vän.


Just nu är det perfekta tillfället att fota magiska bilder ute och just nu är det såååå himlans kul med nya reflexskärmen. Vi vinklar hit och dit och testar oss fram, helt otroligt vad lite ljus gör! Sedan har jag tagit mig mod till och börjat fota i RAW format. Vilken värld som har öppnat sig, så ni som inte testat do it:)
Sötaste tösabiten i stan i nya kjolen från Danska Freoli (med paljetter och typ varje femåriga flickas dröm:) vit blus från H&M, likaså lilla fejkskinnisen, svarta strumpbyxor från PO.P.

Sååå vacker natur med vilda fåglar av alla dessa slag. Här under bron simmade två fina vita knölsvanar!
 
-Mamma vänta jag tappade alla kastanjer!!!


Marken under våra fötterna är ack så vacker denna tid!

Hej då skogen nu springer jag hem!

Väl hemma hamnade kastanjerna på ljustaken Björkefall, som just nu står tända i vårt tvrum där sessorna tittar på tv -as we speak!:)




I morgon är det måndag och ny vecka, så jag önskar er en underbar start på första oktober veckan bloggisar!




KRAM








23 kommentarer:

Förgätmigej ♥ sa...

Härliga bilder.:-)
Stina

Lisa sa...

Vackra bilder! Hoppas du får en fin start på nya veckan med!

Stina sa...

Underbara bilder!!!

AnnikaS sa...

Underbara bilder i en underbar hösttid!
Jag önskar dig oxå en fantastisk start på veckan.
kram Annika

Mrs. b sa...

Så härliga och fina höstbilder!

Daniela sa...

Vilka otroligt fina bilder!
Så söt din flicka är!
Kram

Camillasnyahem sa...

VILKA BILDER! Jag blir så imponerad, du är så duktig! Jag är också lite nyfiken på raw-bilder, ska sätta mig in i det så fort jag får tid. Om du har tid någon gång får du mer än gärna skriva ett inlägg om det någon gång, det skulle nog vara väldigt uppskattat!

Kram

HOUSE OF SVEA sa...

Jättefina bilder, så söt hon är er lilla tjej!! Visst är det en stor skillnad att fota i RAW, när man väl gjort det en gång så vill man aldrig mer fota i JPG! Reflexskärm är också superkul och gör stor skillnad i ett porträtt.

Kramar Anna

Hemma hos Katta sa...

Vilka härliga höstbilder på Alice! Du är superduktig på att fotografera!

Ha en fortsatt fin kväll, kraam!

ps. Absolut, du är så välkommen så! =)

Tulipa sa...

Hej!
Intressant...RAW och reflexskärm, låter ju avancerat och spännande!! Reflexskärm är väl inte så vanligt, eller?

Har bara sett "proffsen" använda det.

Superfina bilder!!

Och jag kan bara instämma, hösten är magisk att fota i. Var också ute en runda i eftermiddes, tacksamt med miljön just nu.

Trevlig kväll!

Kraam mariette

från hus till lya sa...

Vilken sockertopp, ser höstigt och härligt ut =)

Janne sa...

Nydelig innlegg, liker godt naturdetaljer:)

Fin ukestart til deg,
*Janne*

Malin G sa...

tack för en toppenblogg, blir alltid så glad när jag läser den. Du är en super duktig fotograf, och man blir så inspererad! jätte snygg kjol på en söt tjej. Ha en toppen vecka. STOR KRAM

Helt Enkelt sa...

vilka underbara bilder!!
heeelt fiiina! och väldigt nice bokeh!!
vad har du använt för
objektiv till utomhus bilderna?

jag fotar alltid i raw men hittar inget program som fixar det med mitt gamla photoshop.. :(

ha en härlig måndag!

MITT VITA HUS sa...

Alla: Tusen tack raringar:)

A-M: Ja använde mitt 50/1,4 till desas bilder, det gick faktiskt över förväntan med det objektivet till denna typ:) Jag använder PS CS2 å engelska och det fungerar jättebra till att redigera min RAW bilder i!

Weronica - En mammas dag sa...

Fint fotograferat! Skoj med reflexskärmen. Visst är det magiskt fint ute nu!

Anonym sa...

UNDERBARA foton! Du får mig att vilja gå ut och höstfota dottern.
Ha en bra dag!
Kram t

Anonym sa...

Jättefina kort!!
var köper man den fina ljusstaken!!

kram J.S

MITT VITA HUS sa...

J.S: Den fina ljusstaken finns på Ikea:) Design Jon Eliason, du vet han från roomservice:)

MOKKASIN sa...

Så otroligt fina bilder!
Jag som inget vet ;))) har ju ingen aning om raw?
Vad är de stora fördelarna, funkar det att fota i raw på alla digitala systemkameror eller behövs värsta modellen?
Vad nyfiken jag blev nu!
Berätta gärna mer någon gång.

Sofia

MOKKASIN sa...

Hej igen =))
Jag blev så tagen över dina fina bilder så jag glömde ju skriva Vilken fining till blogg!
Det var första gången jag tittade in här,
jättefint verkligen!
Sofia

Malin sa...

VACKERT!

Anette sa...

Du är verkligen duktig på att ta fina bilder på dina söta barn :)
Önskar jag orkade lära mig lite mer jag med...