fredag 17 september 2010

NYTT I SOVRUMMET



Jodå visst blev det ett fårskinn till från den kära ön! Denna gång ett vitt lammskinn från fårö, det pryder just nu vår säng, men såklart finns det ju många ställen att lägga det på:)



Hej Där!


Lovad ju att visa er ett av gotlandsfynden innan det är dags för fredagsmys i soffan med mina hjärtan. Knäppte även av några nya bilder på sovrummet när det var nystädat och renbäddat, visst är renbäddat i sängen bland det bästa som finns? Jag äääälskar att krypa ner i rena lakan:)

Bilderna påminde mig dock om att den provisoriska lampan (som hängdes upp för typ två år sen när vi flyttade in i vårat nybyggda hus) måste bytas bums!







Ha nu en underbar fredagskväll Bloggisar!



KRAM








27 kommentarer:

tjej sa...

Jätte fint och som vanligt super fina bilder.

Ha en mysig helg!

KRAM

Helt Enkelt sa...

oj vad jag gillar dina bilder.
det krispigt krispiga vita...

sen upptäckte jag precis ditt citat
i slutet av sidan. det bästa jag
läst på mycket mycket länge...

STYLIZIMO sa...

For et nydelig soverom du har! Saueskinn kan man egentlig ikke faa nok av foler jeg:) det er saa fint!

Ha en fin helg!
klem Nina

Weronica - En mammas dag sa...

Kan man få för många fårskinn? Nej, knappast troligt :) Det blev grå för oss att slita på i soffan. Jag tänkte egentligen köpa vitt, men vi hamnade på en så himla trevlig gård så det blev deras skinn - och iofs mer praktiskt i en familjesoffa :). Kul att du hittat lite Cipper-te också. Det är fantastiskt gott. Ha en riktigt fin helg!

Linruz sa...

Urfint som alltid Mia.
Ha en fin helg och skön fredag.
Kram kram Lina

Sofie sa...

Så fint och mysigt sovrum ni har! Här väntar det med renbäddat i sängen, älskar med det=)

Hoppas du får en fin helg!

Mrs. b sa...

Så fint ni fått det i sovrummet! Och fårskinn verkar både mysigt & fint - själv äger jag ännu inget.
Trevlig helg!

Dessie sa...

Så mysigt sovrum ni har! Jättefina bilder.

Tack detsamma. =)

Kram Dessie

Anonym sa...

Hej

Vill bara säga hur glad jag är att du har börjat blogga igen och bli alltid extra glad när du visar dit fina hem.

/Mia

Hemma hos Katta sa...

Vilket vackert sovrum ni har! Ljust och harmoniskt...

Å vilken underbar Gotlandsvistelse ni ser ut att ha haft och vilka fina bilder ni fick med er hem. Sånt kan man leva på länge! Love Gotland även om det var bra många år sen jag var där nu.

Ha en fortsatt fin helg!

Kraam Katta

Paula sa...

du får alltid till så underbara foton!
fint sovrum också, där skulle man gärna sova ;)
trevlig helg, kram!

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Underbara bilder!

Jag ska med köpa nya fårskinn, fast jag tänkte köpa gråa.

Kram o trevlig helg
Madde

Signe 1 sa...

superduperfint raring!! våra sovrum påminner väldigt mkt om varann i planlösningen, men det har jag sagt förr;-) KRAM S.

Stämningsfullt sa...

Hej!
Verkligen jättefint med day-kuddarna och det nya gosiga fårskinnet!!
Kram Vanja.

Anonym sa...

Vilka fina lampor som pryder era nattduksbord! Vart kommer de ifrån?

A House With A View sa...

Jag suktar också efter fårskinn till mitt sovrum! Det blev jättefint i ditt! Fina bilder också!

Kraamiz aka

Mitt vita hus sa...

Anonym: De kommer från Mio:)

Alla: Tusen tack för era kommentarer om sovrummet, blir så glad av att läsa era ord:) Fårskinn nja man kan nog inte ha för många..detta är mitt tredje i raden men ett det första från N's mormors & mkorfars gamla gotländska fårgård är väldigt välanvänt så det kommer inte fram för ofta mest till pulka åkandet:)
Ha en fin dag, stoooor kram till er alla ♥

AK/CanCan sa...

Super snyggt! o håller med rena lakan hellst torkade ute.. känsla!

Maria sa...

Hej!

Underbart ljusa och krispiga bilder! Me like!

Älskar spegeln! Den står högt upp på min "vill ha"-lista men just nu finns ingen plats för den....

Haha, vi har en likadan lampa i sovrummet som hängt där "tillfälligt" i tre år nu.

Ha en riktigt fin helg!
Kram Maria

Anonym sa...

Du har sååå god smak!
Härligt att du är "tillbaks" igen.

Kram Johanna

Anonym sa...

Gillar verkligen din smak för inredning! Kan du inte visa lite bilder från vardagsrummet, jag är på jakt efter ett skåp/förvaring till vardagsrummet... men vet inte riktigt vad jag vill ha... svart eller vitt drängaskåp eller något nytt modernt som resten av vårt hem, vitrinskåp ja ??? du har kanske tips på något???

Jessie sa...

Du har det så himla fint!!Verkligen en inspirationskälla!!

isa sa...

Underbara bilder!!!!!!
Härligt att se en tovig äkta forskinsmatta så som dom ska se ut!! inte som på ikea helt släta! Gillar dina bilder soma bara den och beundrar att du är så duktig med kameran!
MVh isabella

Anonym sa...

En titt i Spitis webbutik kanske kan ge lite lamptips ...annat än lampor finns där också .
Men inga vita gotlands skinn förstås!
Fin fint som vanligt.

Kram från Carina i Älvsjö

Anonym sa...

Underbart vackert!
Fantastiska fotografier, ett sagolikt vackert hem och en underbar favorit blogg.♥

Silverkrukan från House Doctor här ovan, är det den större eller mindre modellen?

Hittade din blogg dagen innan din "paus" och blev blixtförälskad, nu här om dagen hittade jag dig igen. Vilken lycka!

Stor kram
AnnaS♥

MITT VITA HUS sa...

Anna S: Denna är den lilla modellen, jag har den stora med och den är gasnka mycket större! Kram på dig sötnos och tack för titten:)

Ni alla andra fantastiska:) Tusen tack:)

Anonym sa...

Åh så gullig du är som tog dig tid att svara.
Tusen tack rara!♥

Önskar dig en fortsatt fin dag!
Kraaaam

AnnaS