tisdag 7 september 2010

NYTT FRÅN MATEUS HOS MIG



Vid första anblick på bilderna från Mateus Autumm/Winter 2010 kollektion kände jag att det där är nog en hit till min samling. Sedan tidigare samlar jag på serien i vitt, sand och rosa och visst är det då tjusigt med lite lila till:)



Hej söta bloggisar!


Hoppas ni haft en fin helg:) Min har varit kanon men nu väntar några lediga dagar, ska bli såå sköt att vara hemma efter en långhelg på jobbet! Bilden i dag visar mitt senaste inköp till min Mateus samlingen är en stor Oyster bowl i nya färgen purple, gillar verkligen den modellen på fat! Stod länge och klämde på fina spetstallrikar till men den karamellen ska jag suga en liten stund till på!



Nu ska jag ägna mig åt sessorna, det är nämligen studiedag så vi är hemma och myser lite ihop. Kanske man skulle passa på att baka lite muffins till fikat i eftermiddag!




Vi ses sen!




KRAM




14 kommentarer:

Anna sa...

Hej ! Det är så fint med lila just på hösten ! Så jag förstår att det kommer att passa bra till dina tidigare färger också. Ha det bra ! kram

Hem sa...

Jätte vacker skål och färg. Och dina bilder...
du är ju en fotograf :)

Kraam å kraam Annaleena

Stämningsfullt sa...

Hej!
Å så vackert!! Nu blev jag allt lite avis :)
Hoppas ni har en bra ledig dag. Muffins lät gott, satsa på det :)
Kram Vanja!

Anonym sa...

Alltid lika trevligt att titta in här!
Du har så fina saker och bra smak.

MVH Johanna

P e r l a n sa...

Färgen är helt underbar och kommer bli finfin till din samling! :)
kram!

tjej sa...

Jätte fin skål och härlig färg.

KRAM!

Anonym sa...

Aaa ett lila fat hittade hem till dig ... snyggt !
Drabbades av den berömda beslutsångesten då jag stod i veckan och fingrade på ett på ROOM.
Nu kanske så vågar jag slå till.

Kram från Carina i Älvsjö

Helen sa...

UNDERBART med lila...
har fatet i sand

Underbara Betong sa...

Jag har den i grönt och bara älskar den skålen den är så snygg att bara ha framme på köksbordet eller använda som uppläggningsfat.
Jätte snygg färg
Linnea

a piece of happiness sa...

Plommon (lila), sand och rosa har jag.

Kram LiseLotte

Signe 1 sa...

superduperfint! finaste porslinet ever!:-) ha det bäst vännen! kramkram s

sandra sa...

Jättefin skål och färgen var riktigt mysig!

Josefin - Krydda Livet sa...

Man kan aldrig få nog av Mateus porslin. Den är underbar den lila färgen. Jag har blått och vitt hittills. Kan säkert bli fler färger :)

junitjej sa...

Jag älskar Mateus!!