torsdag 9 september 2010

MITT LILLA HJÄRTA


Denna bild tog jag på min lill-sessan förra hösten ungefär samma tid som just nu, älskar detta foto på henne!





God morgon vänner!




I dag blir inga nytagna bilder här på bloggen utan ett gammalt ett dock omgjort till svart vitt i photoshop denna gång (tror nämligen jag visat det en annan gång här på bloggen fast då i färg)! I dag känner jag mig väldigt naken utan kameran, väntar hela tiden på att de ska ringa och säga att den är klar för avhämtning. Jag är så sugen på att byta upp mig, köpa fler objektiv. Men jag ska nog lugna mig lite tror jag:) Har ni några favorit objektiv som ni kan tipsa mig om?




Hoppas ni får en underbar dag bloggisar, själv ska jag ta en härlig power walk innan det blir jobb... denna underbara låt spelas i iPod:en i dag!





STOR KRAM TILL ER SOM KIKAR IN HÄR!




15 kommentarer:

HOUSE OF SVEA sa...

Jättefin bild! Jag kan tipsa om ett objektiv... vet inte vad du har för kamera men detta är en canon obektiv. 50 mm f/1,4. Otroligt användbart och ger ett kort skärpedjup med de låga bländartalen. Jag älskar det objektivet... det är inte så dyrt heller 3000-4000 kr.

Kram Anna

Mitt vita hus sa...

Anna: Jag har en Nikon d80 med två objektiv till ett 18-135 f3,5-5,6 G och ett 50/1,4, men jag är så sugen på ett såndär 2,8 objektiv men jag vet inte vilket riktigt, vill ha ett med superbra optik i!

Kram

Anonym sa...

Nyyyyydelig bilde!!!

Siv

S o F sa...

Förstår att du tycker om bilden - himla fin!

Soliga hälsningar!

Granntanta sa...

Mycket fin bild! Fin flicka också såklart :-)

Min favorit var mitt 50mm f/1,4 som blev stulet. Kommer att skaffa ett nytt såsmåningom. Annars beror det ju på vad man ska ha det till (vilket som passar). Jag har använt långzoom en del eftersom mina ungar sportar så mycket..

Linruz sa...

Hej där i solen!!
Förstår att du är förtjust i den bilden....lovley!!
Som u vet har jag ju inte samma märke så objektiven blir inte de samma.
Mitt favvo just nu är dock ett Tamron 28-75 2,8...vet inte om det finna till Nikon med.
Ha en fin kväll på jobbet.
Kram K´ram Lina

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Jättefin bild på lilltjejen :)

Hoppas allt är bra med dig, kram!

Anonym sa...

Först vill jag tacka för all mysig inspiration! Har ett par kommentarer till två tidigare inlägg... Esprit har snygga väskor i lite olika storlekar och färger. Och så undrar jag var du köper ditt Mateus-porslin, blev så sugen på något lila och då jag gissar att vi bor i samma stad kanske du kan tipsa mig.
Må så gott!
Anna I.

Weronica - En mammas dag sa...

Jovisst vill man gärna med objektiven, men det är ju inga billiga investeringar så man får skynda långsamt i den frågan :). Gotland nu låter alldeles, alldeles underbart. Åh, nu fick jag hjärtsnörpsaknad efter ön. Hoppas att ni får det riktigt bra!

Grodmamman sa...

Jätte fin bild!
Jag önskar mig en ny kamera, har bara en enkel digitalkamera nu och jag skulle vilja ha en enklare systemkamera. Kanske jag får ett bidrag till en när jag fyller år!:)
Kram

sandra sa...

Jättefin bild! Tyvärr har jag inga tips då jag inte har någon systemkamera än!

Daniela sa...

Vilken söt tjej och vilken fin bild!

Mitt vita hus sa...

Anna I: Hej på dig! Jag köper mitt Mateus porslin på Änglaboden, dom tar även hem om man vill något speciellt:)Epok i stan har annars med:) Visst har Espri några fina saker allt men just nu hittade jag inget jag gillade där:) Må gott du med och kul att du kikade in till mig:)

Lina: Jag kikade på ett typ sånt, vi får se hur det blir, kasnke ändå ett vindvinkel passar det jag vill fota bättre...men men man kan ju alltid köpa två;) Tack för pratstunden i går:)

Grodmamman: Ja men klart du ska önska dig ett bidrag:) Många bäckar små... Finns en jättefin Nikon d3000 att börja med som nybörjare, den hittar du för en ca 4000:-

Alla: Tusen tack för era fina ord om bilden.) Kram på er, och ha en underbar dag:)

Elin - Ett hus till oss sa...

Vilken jättevacker bild! Visst är det kul att drömma om nya kameragrejor. Jag är jättenöjd med mina objektiv fast 50 mm och 15-85, Canon. Hoppas du hittar det perekta för dig. Kram Elin

Malin sa...

Underbar bild. A penny for her thoughts. :-)

Ha en fin ö-vistelse!