fredag 3 september 2010

HÄRLIGT HÖSTVÄDER & FÅRSKINN I SOFFAN






Hej sköna soliga Fredag - veckans bästa dag!




Idag igen, vilket väder man blir på så himla bra humör:)

Det trista är väl att för mig är det långhelg som gäller på jobbet, känns så där just nu när man bara vill njuta av solen och ladda energi inför vintern. Men jag tröstar mig med att den är över på ett nafs och att det faktiskt är väldigt roligt så fort man kommer dit!

Och jag får hoppas att detta underbara väder håller i sig några veckor till, för snart bär det av på semester för hela familjen till Gotland och söta små nya tvillingar med familj. Bara njuta i gott sällskap med älskade vänner, ta det lungt och bara få vara med familjen i då förhoppningsvis underbart soligt höst väder!




På tal om Gotland så är väl fårskinn passande inför hösten. Slängde upp mitt i soffan här om dagen, myyyyysigt! Till och med N gillade det, han är ju i och för sig uppvuxen med fåren på morföräldrarnas gård på Gotland så han är redan hemma i tanken med lite krulliga skinn här och var!;)


Ha en underbar helg vänner!




KRAM







21 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Törs jag säga att min sambo troratt han slängde ett äkta fårskinn från Gotland som legat i garaget en längre tid efter en flytt. Vi hittar det inte längre :((.....


LiseLotte

Anna Isidorsson sa...

Hej ! Åh, vad mysigt med fårskinn ! Jag väntar på att grannen ska få hem nyberedda fårskinn och då vill jag paxa ett antal ! Det är såååå mysigt och hemtrevligt med det . Hoppas att du får en bra helg även om du jobbar...Kram

Inredningsgalen sa...

Har oxå plockat fram mitt fårskinn. Känns som höst!!!

Julias vita drömmar sa...

Jag har gjort som du :) Tagit fram fårskinnen. Det ger en så härlig höstkänsla, så mycket mer behövs ju inte.
Det är trevligt att du är tillbaks igen. Bloggvärlden har sina mörka baksidor och det är ledsamt att behöva bli utsatt. Hursom, det är trevligt att du är åter här i bloggvärlden.

SKÖN Fredag önskar Julia som är dålig på att kommentera men läser :)

Kram

Stina sa...

Jag är sååå himla glad att du skriver igen. En kopp kaffe, hopkrupen i soffan med datorn i knät och kolla in hos dig och ditt underbart fina hem. Härligt!! Tack!! Ha en skön gotlandsresa!

Sofie sa...

Hoppas att ni får en bra resa till Gotland, låter så mysigt!!!

Ausra Drivstedt sa...

Hej.. Jag vill gärna sitta i din fåtölj med fårskinn.. så mysigt och gotlandiskt. ha en skön kväll.

Camillasnyahem sa...

Visst är det härligt väder nu! Man blir ju så glad! :) Hoppas solen kan lysa lite extra över dig när du ska jobba helg!

Vilka fina bilder, jag vet att jag alltid skriver det, men så är det!

Kram till dig! :)

Lisa sa...

Åhhh vad glad jag blir att se dig tillbaka i bloggvärlden kära granne.
Var länge sen jag var inne och tittade om du hade börjat igen. En glad överraskning såhär på fredagen. Keep it up & låt inte dom bittra människorna förstöra för oss glada bloggare ;-)

Lisa i ettan!

Elin sa...

Hej!
Hajade till lite när jag såg ditt inlägg. Vi har en likadan eller i alla fall liknande soffa med just ett grått fårskinn i. Haha. Tyvärr har jag ingen elefantkudde :)Kanske ska visa sambon din fina bild så kanske jag får en när jag fyller år!
Ha en fin helg!

Linruz sa...

Hoppas du får en fin helg trots att den mesta kanske tillbringas på jobbet.
Fredagskram från mig

Maria sa...

Mysigt! Här hemma har vi också ett fårskinn i soffan. Passar bra att krypa upp på en kall höstdag med en stor kopp te!

Ha en fin helg!
Kram Maria

sandra sa...

Vad mysigt med fårskinn!

Anonym sa...

Det lovas visst sol till nästa vecka så alltid något att glädja sig åt.
Mysigt med skinnen i soffan ..kolla bara så att dom inte ger ifrån sig fettnoppor . Har en kompis som råkade ut för det.

En fin dag som denna kan man glatt konstatera att vi ska var glada för våra årstider. För va trist för oss inredningsnördar om vi inte fick ändra om där hemma med nya blommor och härliga lila höstkulörer.
En tur till zetas (trädgårdsparadis) igår ökade bara på lusten för att höstfixa. Måste också få berätta om den sagolik vackra uppbyggda disk i svart som dignade av vackra orkideer och vackra korgar fyllda av tulpanlökar, en sann fröjd för ögat .Missa inte det stället ifall du har vägarna förbi Stockholm.
Som vanligt kom jag tomhänt därifrån då jag alltid drabbas av beslutsångest. Nåja har faktiskt bestämt mig för några vita höstanemoner till nästa gång.

Vilka lila höst färger / saker har hittat hem till dig?

Kram från Carina i Älvsjö

♥ Fyra årstider sa...

Å vad det såg härligt ut med fårskinnet och snyggt! Kram Lotta

lyckobo sa...

Jättefint hem du har! Skall själv också snart plocka fram vårt gråa fårskinn, passar perfekt till hösten! Lyckliga dig som slipper till Gotland, vi skall hyra stuga där nästa sommar!

Ha en skön resa!

Anonym sa...

Mysigt hem ni har :)

Sofia

Vitt och Blått sa...

Älskar fårskinn! Köpte ett till från Gotland i sommar och har nu tre olika här hemma - lovely! :) Mysigt att åka till ett höstigt Gotland! Vad fint det var i ditt nystädade kök och en liten fråga: vilken teckensnitt har du på September i ett tidigare inlägg? Jättefiiiin! Ha en bra vecka - kram Ewa

Josefin - Krydda Livet sa...

Ja visst har vi fina höstdagar nu. Det är lite smått kyligt, men det är en fin årstid tycker jag. Speciellt när solen skiner på alla de vackra färgerna i träden. Dit har vi ju inte kommit ännu, men snart.
Ha en fin måndag kväll. Kram Josefin

Home of Nina sa...

Vad fint det va med fårskinnet! Ha en jättemysig resa till Gottland, säkert jättefint så här års! Kram Nina

Stämningsfullt sa...

Mysigt!
Jag äger faktiskt inget fårskinn än men funderar på de mindre, runda varianterna att ha till tolixstolarna. Värmer nog gott om baken i vinter :)
Hoppas jobbhelgen gick bra!
Kram.