torsdag 2 september 2010

FRÄSCHT I KÖKET




Nya fräscha Dahlior till köksbordet inhandlade på torget i morse av Alice och mig!




Hej härliga soliga torsdag!





Alldeles nystädat i köket! Så här borde det alltid se ut men tyvärr är ju sanningen den att det inte alls gör det jämt;) But i love the feeling!



Nya bordet Bjursta trivs vi med även om det var en lite billigare lösning då vårat vita gamla havererade totalt i somras, hade nog inte tänk mig köpa ett svart bord men storleken passade oss och vi behövde ett bord bums. Stolarna är favoriterna från Tolix, tycker man sitter så himla bra på dom! Ny matta skymtas också, en svart/vit Pappelina som passar himla bra i köket.




Nu ska Alice och jag packa upp alla fina saker vi handlat i dag. Vi har nämligen köpte hela vinterkitet för kommande snödagar. Vinterjackor och byxor från bästa PO.P (passade nog kom en 15% rabatt check i lådan i går tillsammans med bonusen, så det var bara att passa på:) Fina vinterstövlar från Ecco blev det med till båda sessorna!







KRAM PÅ ER!





23 kommentarer:

Linruz sa...

Åhhhh vad skönt att vara klar med vintershoppingen. Blir alltid stresad vid denna tid över allt som måste inhandlas. Att mina killar ska vara utan ngt....vilket själklart aldrig har hänt.
Härligt med skinande rent när solen kikar in genom fönstren igen.
Borde nog skura lite jag med men ska sätta mig i solen lite i stället. dammråttorna går ju ingenstans....fniss.
Ha en skön torsdag. Kram kram Lina

Inredningsgalen sa...

Snyggt o helt i min smak, gillar det svarta bordet!
Jo blogglovin skall funka, men du måste kanske uppdatera adressen http://www.inredningsgalen.se

Jo huset skall vara vitt, med en grafitgrå grund. Taket kommer bli svart o det skall sluta där väggen slutar, inte så som det är idag där det går ut en bit på sidorna. Längtar tills dess!

kram

Weronica - En mammas dag sa...

Jaså, ser det inte alltid ut så där ;)?! Visst är det skönt med den där rena fräscha känslan med lite doft av såpa. Jag saknar den här, så det är väl hög tid att ta ett tag i högarna!

signerat 71 sa...

Javisst känns det så skönt när allt är nystädat och fräscht!
Jag skulle oxå vilja ha Tolix-stolarna - de är så fina!
Kram J

S o F sa...

Hej Mia!

Va kul att du hittade till min blogg och gillade mina bilder...och för att du tog dig tid att tala om det. Det värmer.

Nu har jag suttit här och kikat runt hos dig, och din blogg är superfin, med mycket härliga bilder på både det ena och det andra.

Soliga hälsningar!

Signe 1 sa...

vad fint du har i köket vännen! kramkram s.

Anonym sa...

Jättefint kök, tycker bordet passar perfekt!

Gillar den svarta kroken på väggen, snygg detalj.

Sofia

Josefin - Krydda Livet sa...

Jag tycker det svarta bordet passade kanonbra i ert kök, verkligen! Och de snygga stolarna från Tolix till. Vilket jättefint kök ni har. Kaklet bara älskar jag och ska själv ha det i vårt kommande kök :) Vart har ni inhandlat ert, och jag har frågat dig en gång men vilket hus har ni byggt?

Kram Josefin

tjej sa...

Så fint ni har det i köket.Visst är det underbart när det doftar nystädat.

KRAM!

Mrs. b sa...

Så fint ni har det i köket!
Och nystädat låter inte alls tokigt. Nu har vi haft solsken i flera dagar i sträck och eftermiddagssolen avslöjar en hel del vad gäller smutsiga rutor och damm på golvet...

Anonym sa...

Vad blev det för ytterkläder? Vilka färger? Fin blogg du har!

Anonym sa...

Såå himla fint du har det!!
Ett nystädat kök är alltid en härlig känsla och när dessutom höst solen letar sig in är det en extra bonus.
Fin kökshandduk ...är det en från Bungalow?
Tack för påminnelsen av rabatten från pop ., brukar alltid glömma den.

Kram från Carina i Älvsjö

Stämningsfullt sa...

Hej!
Å vilket fint kök ni har!! Tycker det var jättesnyggt med det svarta bordet :)
Så fint att ni har kaklat ända nerifrån golvet, lite annorluna *gillar*.
Ha en fin kväll!
Kram Vanja.

Postadress Torslanda sa...

Vilken lyx att kunna gå ner till torget så där på en torsdag!

VI OCH VÅRT HUS sa...

Hur kan man bättre ladda inför helg än med ett rent och fräsch kök med nya snittblommor på bordet? Lovely! Hälsningar från Hanna

Mitt vita hus sa...

Maria: Tack vännen, det ska jag genast göra:)missar ju massa kul annars:)

Josefin: Jag har svarat dig i din blogg;)

Carina: Jepp frick fyra stycken i present vid en grillfest i sommras, en vän hade visst köpt kuddar och lakan och grejer i märket, jag gillar dom mycket! Kul med kökshandukar förnyar inredningen enkelt:)

Vanja: Tycker du, kul:) Jag ville inte ha det så, jag ville helt inte alls ha kakel på sidorna men nu är min make väldigt praktisk av sig och det blir väldigt smutsigt bakom kökshandduken och vitt och smuts = ofräscht och min far hade kaklart så här så då fick N en idé om att det med skulle se ut så!

Anonym: Det blev svarta "vanliga" termobyxor och lila jacka, tvärr tycker jag inte den lila färgen var helt klockren och som mamma hade jag hellre velat haft en rosa/cerice jacka men nu är det ju bara en färg det gäller och klart ungen får välja själv vad hon ska ha på sig:) Nya Parkasen som hade kommit i svart var dö snygg men kasnke inte den lekvänligaste modellen!

Alla: Jepp nu ser det inte ut så där längre, middagsgäster, kladdkakebak med liten sessa, say no more! Okej blommorna är fortfarande fina:)

Kram på er alla!

Drömlägenheten/Caroline sa...

Men vad kul att få se lite mer av erat fina kök!

Ha en toppenhelg på jobbet. Helger brukar vara mysiga när man väl är där. Dock är det fem år sedan jag jobbade skift, men ändock!

KRAM Caroline

Anonym sa...

Så mysigt att läsa dina inlägg igen efter din " paus". Har också varit på PoP idag å handlat overall till lillkillen, dyr men ack såå fin;)
Ha en bra helg på jobbet. Jag ska också jobba men då i butik. Hälsn Sofie Växjö

Anonym sa...

Vilket UNDERBART kök ni har! Kul att du är tillbaka.
Ha en bra helg!
/Alexandra

Hem och Lycka sa...

Ditt kök är så vansinnigt snyggt! Fint med svartvitt!

kram Mia

Idun sa...

Hej, vilken härlig blogg.
En liten fråga, era bänkskivor är de sten eller har ni målat dem svarta?
Jag är sugen på att måla om våra, så det är därför jag undrar.

Med vänlig hälsning Åsa

Linnéa sa...

Vilket fint kök ni har! Jag har också Bjursta-bordet. Himla fint och bra pris :)

Anonym sa...

Himla bra med vänner som har bra smak.Bra också att själv slippa stå för besluten.
Kan man egentligen ha för många kuddar och handdukar?!

Kram Carina