måndag 13 september 2010

DAGENS LUNCH



Idag intogs mumsigaste lunchen på crepêrie & logi Strykjärnet i Visby stad. På min galettes var det massa babyspenat fetaost kyckling pesto och solroskärnor, mums var just ordet!


Hej på sena sena kvällskvisten!


Ojsan i kväll blev det sent igen men vi har haft det sååå trevligt att det inte gör ett dugg för vi har ju semester:) Just nu är jag helt proppmätt efter att ha spisat en alldeles underbart god vegetarisk lasange (det receptet ska jag dela med mig till er någon dag!) plus en massa annat gott! Straxt är siktet inställt på sängen men ett litet blogginlägg kan man ju alltid hinna innan:)


Jag vet att jag förra året visade er bilder från en mysig restaurang inne i Visby vid namn Strykjärnet och ni har s ä k e r t sett den på många andra bloggar!!! Men iallafall ni som inte har fått chansen att besöka det mysiga lilla stället så kommer här lite bilder från dagens familje-mys-lunch!


Bara bestiken och glasen på bordet bildar ett härligt stilleben, så klart jag var tvungen att knäppa ett kort med min gullunge i bakgrunden!


Strykjärnet crêperi & logi


Väldigt cool liten lampa i taket!


Härlig detalj i inredningen med en massa personliga tavlor. Dessa visar den mysiga lilla våningen ovanpå som finns att hyra för den som vill övernatta!


Vatten serveras i gamla lemonadflaskor, bra återvinningstips:)


Mysig mysig inredning med en massa fårskinn, me like!


Inbjudande var ordet!


Alice undrade vad det var för grönt på pannkakan man kan ju liksom inte äta gräs eller hur!!;)



Nu mot sängen - Vi ses i morgon!



KRAM & GOD NATT SÖTASTE VÄNNER





6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan förstå att du myser i den fina miljön .
Såg nog inget på bilderna som som var fult!

Kan tänka mig att det var svårt att välja rätt plätt .
Tur att bilen är med så att ett och annat kan slinka in i den ...nyfiken förstås på vad?

God Morgon kramar från C i Älvsjö

Weronica - En mammas dag sa...

Åh, så tomt det ser ut där inne :) I somras fick vi köa länge och sedan var det fullproppat med människor. Fina bilder!

Cissi sa...

Vad mysigt det ser ut, du tar väldigt fina bilder! :-) Ang det gröna på pannkakan, min dotter blev serverad kycklinggryta med lite mynta uppepå och hon sa "jag äter inget som är grönt". Jag fräste till och hon smakade - och slukade grytan hel, ungefär. Slutsats: Bara de vågar, så tycker de om det - ibland!! :-)

House number 15 sa...

Ojoj vilken resturang! Lunchen ser mumsig ut. Man blir verkligen sugen på att besöka den stora Ön.

Ha en fortsatt trevlig semester!
Kram C

HomeRiver sa...

Ser verkligen mysigt ut!

Hem och Lycka sa...

Galet snyggt!

kram Mia

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida