tisdag 24 augusti 2010

NYTT I TRÄDGÅRDEN





Den här sommaren har vi ägnat oss till största del åt vår lilla trädgård. Även praktiska saker som fix med förvaring i förrådet har stått i focus. Nybyggarland börjar ta form minsann! För några veckor sedan planterade vi träd nummer tre i vår trädgård. I våras fick baksidan två träd, ett frukt och ett löv träd, och nu var det dags för något på den kala framsidan. Dit valde vi ett Klotkörsbär som entréträd, ett träd man förhoppningsvis inte kommer behöva klippa så mycket för att det ska få en rund fin form och täcka lite av insynen i köksfönstrena. Vilken ombonad känsla det blev helt plötsligt även om det är pyttigt nu! I vår är det dags för sista biten häckplantering sen tror jag man riktigt kommer känna sig riktigt hemma på sin tomt som då fått upp alla tomtgränser.






Man kommer hela tiden på nya saker som man behöver, ja eller vill ha i mitt fall! Jag gillar praktiska förvaringssaker för jag hatar saker som ligger spridda över allt. Var sak har sin plats liksom! Nästa sommar ska jag satsa på denna korg från Korbo.


Jag har tänkt skruva upp den, med handtaget som finns att köpa till, brevid vattenutkastet på huset. Min käre N har nämligen typ hela sommaren gått och spridit diverse bevattningsprylar omkring sig på tomten. Så säg är inte denna prefekt då? Perfekt att bara lyfta bort och in i förrådet när man är klar:)



KRAM PÅ ER!



17 kommentarer:

Designing good life - Sarah sa...

Ser fint ut!

Linruz sa...

Kul när det börjar hända grejjer på tomten. Blir ju mer känsla så fort man får dit lite växteroch träd.
Korbokorgarna är verkligen urfina och skulle definitivt passa bra där på väggen hos er.
Hoppas sjuktillståndet går över snabbt ( det verkar vara ngt som går, Anton är hemma i dag ed med halsont och feber).
Kram kram Lina

Weronica - En mammas dag sa...

Så det blev ett klotkörsbär där. Vårt har faktiskt växt på sig en hel del under sommaren, men man kan ju lugnt säga att det lär dröja ett tag innan det blir en maffig krona :) Fint med den svarta stöttningen kring trädet. Jag siktar på fruktträd utrustade med Hasselfors-kit i gräsmattan och att måla våra pinnar - någon dag när inte alla andra tusen husprojekt kallar på uppmärksamhet ;) Ha en fin dag!

Alexa sa...

ÅÅÅÅÅÅÅHHH!!
Blev ju alldeles till mig när jag ser att du startat bloggen igen. :-) :-) :-)

Älskar din blogg! Har sagt det innan och kan säga det tusen ggr till. :-)

Nu skall här spanas på dina urfina bilder..

Kramas i massor från Göteborg.

//Alexa

Livs Lyst sa...

Så kjempe fint og ryddig og rent det så ut her da!!

Liv ;O)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilket bra val! Körsbärsträd är ju så fantastikst vackra när de blommar.
Kram!

Anne sa...

Vad fint ni har det på framsidan. Klotkörsbär är jättefina träd. Har ett själv.

Grodmamman sa...

Fint träd ni planterat!
Och korgen är jätte fin!
Kram

Hem sa...

Vackert vackert! En klotkörsbärs träd har vi här med.
Fast i krukan, vi får se om jag vågar
och låta den vara kvar i den över vintern.

Kramelikram, AnnaL

September sa...

Vill bara tala om för dig att jag med stor glädje kikar in här varje gång jag går min "bloggrunda" och jag blir alltid lika glad när du uppdaterat. Du har så fint och skriver så trevligt.

Kram

Familjen i Uttran sa...

Jag blir lite avis när jag ser er prydliga gräsplätt med det fina nya trädet. Hemma hos oss börjar trädgården mer och mer likna en djungel :) Roligt att du är tillbaka!

Åsa sa...

vilken snygg kort förstår att du vill ha den :)kul att se att du är tillbaka i bloggvärlden det gör mig glad :)
kram Åsa

sandra sa...

Ser riktigt fint ut!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Snygg korg! Och smart upphängning!
Jag kan komma på många ställen här hemma då jag skulle ha användning av den:)

Susanne

Mrs. b sa...

Så fint det blev med trädet där! Vi är mycket nöjda med våra tre klotkörsbär på rad som vi planterade i våras. Visst gör det mycket när man får ner träd!

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

S¨å himla snyggt ni gör det.

Måste bara skriva hur glad jag e över att du bloggar igen. Har verkligen saknat dina fina och inspirerande inlägg.

Tack för en fin fin blogg

Största kramen Madde

Anonym sa...

Mio har annars en jättefin korg som jag tycker du borde spana in :)