onsdag 18 augusti 2010

HÖSTBLOMMOR INNE






Tjingeling!


Jag älskar hösten (ja ni som hängt med här senaste två åren har nog fattat det;) Framför allt älskar att gå ner på torget den här tiden och köpa färska blomster att dekorera hemma med. Jag är nog inte heller ensam om att tycka att det blir så mycket mer hemtrevligt med lite fräscha snittblommor på bordet!






Ja och där står de fagra blommorna och titt där borta står nu äntligen en ny lampan på tvbänken. Som jag klurat på vad jag skulle ha för lampa där och visst det har funnits en del kandidater men denna blev det slutgilitga valet. Det är en urfin lampa från Tine K Home som jag förälskat mig i totalt. Svart tjock snirklig fot med en vit dreperad skärm ganska maffig, precis min melodi!:)




KRAM



Psst, det är jättekul att ni gillar att jag skriver här på bloggen igen :)



23 kommentarer:

Kristina sa...

Vad kul att du är igång å bloggar igen :)

♥ Fyra årstider sa...

Men vad kul! Är du igång igen. Härligt! Resa är livet, nu ska vi planera för nästa resa. Jga vill åka långt bort men först till Mallis med vänner.
Kram Lotta

Grodmamman sa...

Tycker att det är så fint med snittblommor, men är väldigt dålig på att unna mig det själv.
Fin lampa du hittat också! Ibland är det "worth waiting for"!:)
Kram

Maria sa...

Lovely!! När vi kommer hem från vår utlandsresa ska jag också se till att unna mig lite färska blommor. Det ger mig sån energi!

Vackra bilder som alltid!

Kram Maria

Annelie sa...

Vad glad jag är att du verkar börja blogga igen!
Du förgyller min dag med dina vackra bilder!

Linruz sa...

Hihi ja vi skulle kanske byta menyer.
En tripp till torget på fredag när jag är ledig är inplanerad. Lite höstfägring till borden här hemma ska inhandlas.
Visst är det fantastiskt vackert att få plocka in sådana skönheter.
kram Lina

Nettan sa...

Älskar oxå hösten! Å riddarsporrar ä en riktig favvo...mina blev totalt nertrampade av amitiösa målare;-( jaja, de kommer väl nästa år igen!!
Kram Nettan

Mrs. b sa...

Så fint med blomster! Det skulle behövas här hemma med... att pigga upp lite nu när vardagen tagit vid...

Johanna sa...

Åh, vad roligt med nya inlägg från dig, blir så glad :) Visst är det mysigt med hösten!! Snart dags att inhandla massa fina höstkläder, finns ju såå mkt fint!!

Kram Johanna

Anonym sa...

Ville bara säga att jag är glad att du är tillbaka. Och härligt med färska blommor!//Lena J

Ida sa...

Så himla kul att du är tillbaka :) jättefina blommor.

Stjärnor & Champagne sa...

Och jag är ingen höstmänniska, tyvärr. Jo om det är en solig dag med höstfärger, det gillar jag men annars blir jag lite smått deprimerad. Härligt med färska blommor. Lampan ser jättefin ut:) Ha det gott/ Kramkram Anne

Tulipa sa...

Fräscha blommor är verkligen det där lilla extra!

Dina bilder är väääldigt fina , och lampan ser jättesnygg ut!

Kram Mariette

Hem och Lycka sa...

Så himla kul att du bloggar igen, har saknat dina inlägg. Lampan är så himla snygg och snittblommor är så härligt att köpa hem!

kram Mia

Maleviks Rosenträdgård sa...

Nja det är väl sommar fortfarande :)
Håkan

HOUSE OF SVEA sa...

Superfin lampa, vart har du fått tag på den? Vackra blommor, det är inte klokt vad blommor sätter pricken över i:t gällande små inredningsdetaljer!

Kram

Anna

P.S kul att du bloggar igen!

Casa Loda sa...

Lampan är så snygg! Passar bra där!

Annika

Sara Svensson sa...

Välkommen tillbaka!! Blev jätteglad idag när jag upptäckte att du hade skrivit lite i din fina blogg!!

Kram Sara

Mitt vita hus sa...

Alla: Glad att ni finns, tack för era ord:)

Håkan: Jo visst tekniskt sätt...men är det iallfall inte lite höstkänsla med att börja jobba efter semestern, skolorna drar igång, braiga tv-serier börjar igen, lite mörkare på kvällen;)

Anna: Skärmen är köpt på rean på Kung karusell, foten fins på Inreda.com:) TACK:) KRAM

Bamsekram till er alla, ingen glömd!

Anonym sa...

Å, vad glad jag är för att du bloggar igen!
Kram till dig!
Cecilia

Emma - white avenue sa...

Åhh, vilken snygg tv-bänk! Är själv på jakt efter en - var har du fått tag på din?! Den hade suttit som en smäck här hemma! :)

Massor av kramar!

Mitt vita hus sa...

Emma: Det är helt vanliga beståskåp från det stora varuhuset, tre stycken 60 skåp på rad väggmonterade med hela vita dörrar. Skåpen eller bänken är väl inte direkt min favoritmöbel här hemma, men det sväljer mannens alla grejer vad det gäller stereo, dvd, spel och datorprylar vilket är perfekt då jag inte vill se något av det framme:) Lycka till:) kram M

P e r l a n sa...

Nya lampan ser helt underbar ut, likaså dina fina blommor! Tror minsann vi har "likasamma" lykta där på golvet! :) kram