måndag 23 augusti 2010

EN STRÅLANDE MÅNDAG MED SJUK SESSA





Tjingeling!



Stålande sol mellan molnen, härligt krisipigt ute men jag sitter inne jag! Ja det tog inte många dagar in på den nya terminen innan sjukan kom! I dag fick jag hämta en hängig sessa från skolan.:( Nu är hon nedbäddad i soffan framför en film och glassen är uppäten (man måste ju få glass när man är sjuuuuk!!:). Själv sitter jag och väntar på honey ska komma hem så jag kan åka till mitt jobb för lite kvällsarbete!




Dahlian är en härlig blomma att ta in så här års som snittblomma tycker jag. Jag minns min mormor's gigantiska land på gården med mängder av Dahlior i alla möjliga färger, ett härligt barndomsminne. I dag står det en ljusrosa variant av den på mitt köksbord, inte från något trädgårdsland utan från höstens torghandeln!:)


Nej nu mina fina läsare, måste kila! Ha det fint och ta hand om er!


STOR KRAM


M








16 kommentarer:

Pethra sa...

Härligt att se att du är tillbaka igen!

Anonym sa...

Hej!

Är det ett nytt köksbord? För jag har för mig att ni funderade på ett vitt bord från Ikea? Jag letar just nu efter köksbord därav intresset :)

Mitt vita hus sa...

Pethra: Åh tack:)

Anonym: Jo vårat vita gamla har total havererat i sommar så det åkte ut bums och vi begav oss till stora varuhuset för inhandlandet av ett nytt i lite halvpanik, inget vitt mannen vägrade så det blev ett svart Bjursta för en billig peng. Funkar så länge, tills det helt rätta dyker upp:) Lycka till i bordsletandet!

Linruz sa...

Klart hon ska ha en glass stackarn. Inte kul att bli sjuk direkt när terminen startar.
Men bacillerna verkar förädiska för här har vi en snorig och hostig kille bara efter en vecka i förskoleklassen med.
ha en fin kväll på jobbet.
Kram Lina

FruSofie sa...

Vad skoj att du börjat blogga igen, härliga bilder som alltid!

Designing good life - Sarah sa...

Typiskt! Hos oss härjar förkylning efter första arbetsveckan/förskoleveckan. Hoppas bara att det inte blir värre.

Mrs. b sa...

Här tog det också bara ett par dagar innan barnen fick snuva och hosta - dock lindrigt än så länge så dom har varit lika pigga som vanligt och orkat med dagis.
Krya på lilla tösen!

Grodmamman sa...

Här lyckades vi bli förkylda redan innan skolan började. Så tråkigt.
Hoppas att hon snart kryar på sig!
Kram

Anonym sa...

Hej!
Första besöket på din blogg! Underbara dahlior!!
Ser fram emot att få läsa mer!
Hälsningar Anna

P e r l a n sa...

Så tråkigt att hon redan blivit sjuk.. Det är ju tyvärr ett vanligt fenomen så fort dagis & skola börjar igen.. Hoppas hon kryar på sig snabbt :)
kram

sandra sa...

Hoppas hon piggnar på sig och det är så fint med dahlior!

Hannah sa...

Underbart att du vill blogga igen, tack! :)

Anonym sa...

Å va roligt att du är tillbaka!!!
Mvh Hella

Bella sa...

Stackars lilltjejen, hoppas hon kryar på sig!

Visst är det fräscht med snittblommor i en vas på bordet, dina dahlior är ju ljuvliga, vilken fin färg!

Ha det gott

Kram Bella

Home of Nina sa...

Ja, nu går man in i den där börjadagisigensjukperioden... suck! Hoppas Sessan snart mår bättre! Kram Nina

Mitt vita hus sa...

Alla: Emsan tackar för alla krya på sig hälsningar:) Hon mår lite bättre i dag men halsontet är borta iallafal:)

Anna: Varmt välkommen hit till Mitt vita hus:)